Kom ihåg mig?

Länk spindel?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-09, 08:43 #1
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Standard Länk spindel?

Ett par frågor:

Hur fungerar No Follow på en spindel?

Om jag skapar en spindel, som har för uppgift att crawla sidor i syfte att få reda på vart länkar går, vilka som är trasiga osv. Kan jag då få en spindel att gå förbi en "no follow" tag?

Samt hur fungerar robots.txt? Eller rättare sagt: Hur är det vanligt att man använder robots.txt? Är det vanligt att sidor blockerar allt förutom dom vitala spindlarna?

Spindeln ska ha som uppgift att crawla igenom ett förutsatt antal sidor, och sedan samla in url:erna för att jämföra hur dessa sidor relaterar till varandra, och i hur många led. D.vs sajt A länkar till Sajt B, medans om vi följer fler länkar på Sajt B så visar det sig att vi efter 2 URL:er kommer tillbaka till Sajt A (tillexempel). Tanken var då att påvissa detta i en liknande struktur som LinkedIN visar vännerrelationer. D.vs 1,2,3 steg. Som då visar genom hur många led man måste gå innan man man har en återkoppling.

Rörigt blev det, men någon kanske förstår?

Jag kan tänka mig att det finns något liknande på marknaden idag, någon seo-nisse borde ju ha skapat det tycker jag?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017