Kom ihåg mig?

Ljudsinspelning av samtal.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-07, 02:17 #1
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
dannel77 dannel77 är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2006
Standard Ljudsinspelning av samtal.

För några månader sedan fick jag ett samtal av en person som sade sig vara intresserad av att köpa en av våra produkter, denne frågade bland annat om regler och lagar runt användningen av produkten, jag var vid denna tidpunkt inte helt säker på vad som gällde, men hade för mig att inget särskilt tillstånd krävdes så jag sa att det inte behövdes.

Igår fick jag höra av en bekant att han hittat en ljudfil på en av Sveriges större radiostationer där han hört mig prata med någon rörande den här produkten, surfar in dit och ser att det mycket riktigt ligger en ljudfil där, och att samtalet jag hade för några månader sedan ligger upplagt att lyssna på/ladda ner för envar. Det står även i rubriken för detta reportage att svenska försäljare ljuger om tillstånd för användning av produkten. Samtalet spelades givtevis in utan att jag blev informerad om det, inte heller har jag hört något om att det skulle läggas upp på någon hemsida för exponering på det sätt som gjorts. Känner mig själv lite kränkt över att bli kallad för lögnare, då jag inte medvetet ljugit om detta.

Som jag förstått det så är det tillåtet att spela in en telefonkonversation om man utgör ena parten i ett samtal, är det också tillåtet att lägga upp detta på nätet på det sätt som gjorts? Vårt företagsnamn finns inte med i artikeln vad jag kan se, men det känns kränkande ändå, sen anser jag ju inte heller att jag som säljare av en produkt måste ha 100% koll rörande vilka regler som gäller för användningen, självklart är detta vår målsättning, men det måste ju ändå vara personen som använder produkten i slutändan som får ta reda på hur det förhåller sig. Produkten i sig är inte farlig och som jag ser det så är missbruksrisken väldigt liten (min personliga uppfattning dock).
dannel77 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017