FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har tänkt mig att sälja av min New York reseguide. newyork-city.se. Har legat uppe sedan februari 09 och jag har kontinuerligt uppdaterat med matrial. Har dessvärre väldigt små kunskaper i SEO och annan marknadsföring av sidan. Gjorde den för att jag gillar att skriva. Besökarantal och inkomst därför närmast obefintligt. Men...
Domänen har 297 sidor Totalt 26842 ord Snitt 90,4 ord/sida Allt matrial unikt Troligtvis ganska enkelt att ranka upp den och få mer besökare om man har några som helst kunskaper inom det. Ser det mer som en bra investering för den som vill ha en NY reseguide med stort matrial redan skrivit. Man bör känna till att jag har en sida NewYork-City.dk där jag översatt vissa artiklar. Dock är min danska inte perfekt så det har blivit ganska fritt översatt, så jag anser inte det vara duplicate innehåll. Men skriver det ändå så man är medveten om man kan själv gå in och jämföra, (ganska lätt och läsa danska). - Ligger på Loopia - Säljer som privatperson - Förbehåller mig rätten att inte sälja om jag ej anser budet tillräckligt bra - evt överlåtelsekostnader står köparen för Budstart SEK 8500 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
budar 2000:-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Budstart SEK 8500"
Men vad vet jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Lite OT
26842 ord / 8500:- ~30öre per ord, vilken är ganska ok pris om man anlitar en skribent. Sen får man ju med bilder kod trafik och allt annat som hör på sidan. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag vet väl också att budstartet är 8500:- enligt min bedömning så anser jag att den är värd 2000:-
![]() * innehållet är inte unik, * väldigt kortfattat innehåll behöver kompletteras * designen är inte unik (väldigt basic) behövs göra om * Konkurransen är väldigt hög när det gäller reseguide för staden newyork Man behöver lägger ner väldigt mycket arbetstid för att kunna konkurrera med de andra stora gudierna t.ex. newyork.se etc. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har fått en del pm med förfrågningar men inget konkret bud. Gör därför så att jag sätter sluttid för försäljning till 090830 kl 18:00. Om inget intressant dykit upp så behåller jag sidan och den är då inte längre till försäljning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur är det med bilderna? Har du själv rätt att använda dem och ingår bildrättigheterna i köpet?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|