FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Läste lite på NyTeknik innan läggdags om nanogarn:
http://www.nyteknik.se/art/36258 Tänkte igenom lite vad det skulle innebära att ha en tråd som är 20 gånger starkare en stål. Började fantisera om filmer där en lönnmördare använder en pianotråd effektivt för att tysta sina offer. Kan inte hejda mina tankar men med en tråd 20 gånger starkare än stål så skulle det vara som att skära i smör. Slopp! . Denna tanke leder vidare till om strumpor eller vantar tillverkas med sådan tråd och tillverkaren gjort jobbet lite dåligt så en maska lägger sig runt tån eller ett finger. När man tar av strumpan så.. Slopp! Jobbig boll. Lite otäkt om sådan tråd kommer ut på marknaden och huliganer springer omkring med vapen t.ex piskor som kan skära genom metall m.m. Hoppas nu att jag inte får några mardrömmar i natt. /Andla |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Trevlig liten läsning på WN sådar innan man ska lägga sig
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Låter väldigt likt ett aprilskämt...
Men jäkligt intressant. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Visst är det lite som att titta på en skräckfilm innan man går och lägger sig
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
och strax före man går och lägger sig borstar man tänderna och upptäcker att lite skräp finns kvar så man sträcker sig efter tandtråden...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
En fara med nanotråd är dock att terrorister kan tänkas spännu upp trådar i huvudhöjd mellan två träd, så att den spänns över en cykelbana. Vore inte kul att cykla där tror jag. Ska nog aldrig mer röra en cykel från och med nu... :S |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Ingen som har haft förbi för att åka vattenrushkana(stava?) för någon satt upp ett rakblad? Grymt härlig känsla att tänka på när man åker
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Hemskt vilka fantasier ni har :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kul att se att man inte är den enda med såna här knäppa tankar.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|