Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Frågor ang. Telia

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-11, 11:09 #1
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2005
Mojito Mojito är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2005
Hej..
jag har lite frågor angående telias bredband,
hur bra är dom
hur bra är supporten
och till sista om jag skall koppla två datorer ihop med bredbandet, vilken Trådlös Router fungerar bäst till det..

skriv gärna ner positiva och negativa svar om dom tack..

MVH
Fredrik Jönsson
Mojito är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-11, 11:33 #2
phenomenons avatar
phenomenon phenomenon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
phenomenon phenomenon är inte uppkopplad
Medlem
phenomenons avatar

Reg.datum: May 2004
Jag är nöjd med Telias bredband, nu har dom också tagit bort loginkravet så man är konstant uppkopplad.
phenomenon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 13:54 #3
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2004
Jag måste säga att jag också är nöjd med supporten hos Telia. Visst, de är dyrare och det finns andra leverantörer som har lika bra tjänster men Telia kan ju erbjuda en helhetslösning vilket är tacksamt för många företagare. (telefoni + bredband)

Som phenomenon skrev, de har ju tagit bort kravet på inloggning vilket jag tycker är positivt också.

Ang. trådlös router, det beror ju lite på vad du har för krav på den
eleven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 14:36 #4
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2004
Att sitta i telefon i 40 minuter för att komma fram till supporten är väl inte så där jättebra eller kul. Det är min erfarenhet av Telias support, de gånger jag har ringt till dem för kompisars räkning. Dessutom har de i över 50% av samtalen lämnat helt felaktig information.

Typiskt är att vänta 40 minuter, komma fram till någon som påstår att de inte supportar problemet, ringa om, vänta 40 minuter, få tala med någon som supportar problemet och kan lämna ett svar.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 20:26 #5
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Håller med Guran om telefonköerna. En favorit är "Starta om ADSL-modemet ring tillbaka om det inte fungerar." Detta efter man har förklarat att det har varit avslaget i över en timme och det vill iallafall inte. Och när det väl strular med Telia så kan det bli riktigt roligt, t.ex. "Oj då, vi har visst kopplat bort er ADSL-koppling i stationen istället för grannens. En tekniker åtgärdar felet inom 14 dagar.". Tack för det. 14 dagars extra väntan och det var Telias underleverantör som gjort fel, inte vi som kund. Bravo. Sen så var jag tvungen att ringa och klaga IGEN när fakturan kom för att få tillbaka en månadsavgift för det kunde de inte ordna i förväg. Mycket minus med deras supportrutiner.

Fast de har den bästa upptiden av de ADSL-leverantörer jag stött på så det är ett stort plus.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 23:47 #6
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Jag är hur nöjd som helst med Telia förutom på en detalj och det är priset men man får ju vad man betalar för eller hur? Dom få gånger jag behövt ringa supporten har det aldrig varit någon längre telefonkö utan det har svarat inom 10-15 minuter och det har alltid varit personal som kunnat svara och hjälpa till med det som behövs.

Har haft kontakt med sprays, glocalnets, comhems och bbbs support och ingen av dom har varit i klass med Telias. Har heller aldrig haft några längre avbrott förutom vid riktigt häftiga vintrar eller vind perioder men jag bor i skogen 4 km från telestation så jag begär inte så mycket då. Att jag sen har 8mbit gör att jag klarar mig gott men lite extra kräm utåt hade inte varit fel.

Sen angående router, vad har du för krav på den?
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-13, 03:02 #7
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2004
Fin reklam nedan:

Citat:
Byt till Bredbandsbolaget
Ring via bredbandsnätet, så slipper du avgiften till Telia
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-13, 23:00 #8
Charles Charles är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Charles Charles är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2004
Telia bredband fungerar bra för företaget jag jobbar på.
Angående router måste jag meddela om problemen där.

Zyxel prestige 660HW - fungerade bra så länge det var någotsånär kyligt i 'datorskrubben'. Under sommaren har den däremot krånglat. Rätt vad det var var Internet dött. Hoppade igång igen efter att routern fått vila ett tag.

Vi kontaktade zyxel och kom tillsammans med de fram till att det var något hårdvarufel på routern så de måste skicka en ny.. och några nya skulle de inte ha förrän om 4 veckor! Inte kunde de skicka någon annan sort så länge heller. Iaf cabbade vi av routern eftersom vi misstänkte överhettning och yep - lyckades få den att gå så om man hade fönstret öppet...

Iaf fick vi en ny nyligen (6 veckors väntetid) - den har samma överhettningsproblem..... ! <_<

Zyxels telefonsupport saknar dessutom info om hur många som är framför i kön så man vet inte om det är 1 eller 100
Charles är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017