FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ja söker ett Link-index script i php, mysql.
Det största kraven är att det ska vara lätta att inkludera i em befintlig design och att det är bra ur SEO synpunkt. Ska hälls vara gratis alt. billigt (Inte mer än 1000kr) Får gärna vara Open Source. Har letat länge men inte hittat något som passar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Leta efter något annat som är bättre även om det inte är gratis, din tid är nog värd mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Heh, att det använder Smarty borde väl var ett tecken på att nån har designat med lite hjärna och att det faktiskt ÄR enkelt att använda. Förutsatt att man orkar sätta sig in i hur smarty funkar?
Om man nu inte ens klarar av att läsa smartys intro-documentation för att kunna lägga upp en ny sida kanske man borde anställa någon istället.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kika på hoscripts.com, där finns det massor av sådana script gratis...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jo, jag tycker också att smarty är bra men med tanke på att jockes beskrivning lyder "PR och Event" så tänkte jag att han kanske ville slippa sätta sig in i systemet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej,
Jag kör med PHPLD och är faktiskt väldigt nöjd. De har ett eget forum och skriptet utvecklas hela tiden. Finns väl en kanske 10 mods också. Ur ren SEO synpunkt så är det en av de bästa jag sett och skulle inte vara förvånad om det var det bästa. Det verkar i alla fall vara det mest populära på den senaste tiden. Ok angående designen. Skriptet använder ett tiotal template filer som man lätt kan ändra på och kan på så sätt ändra designen. Till exempel header, main, footer, top-bar, link etc. Det här med smarty har jag inte fattat ännu men det kommer väl, får ta och lära mig PHP ordentligt först. Men det går alltså utmärkt bra med endast HTML/CSS för att ändra designen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan bekräfta det Jim säger. Har själv startat upp en ny länkkatalog som bygger på scriptet och det fungerar överlag bra. Det känns dock inte som en färdig produkt än, utan mer som att använda en BETA-version. Scriptet är i dags datum under långsam utveckling, där det kommer stödja andra språk än engelska bättre, och så vidare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Guest
|
Dock blir det med problem med phpld när man kör in senaste versionen. Då fungerar inte åäö...
|
||
![]() |
Svara |
|
|