Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Några åsikter om detta forum

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-04-19, 04:42 #1
Klingstedt Klingstedt är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2003
Nykomling

Hej!

Jag är ny till detta forum, och detta forum ser bra ut på flera punkter.. men några saker ändå..

- Gör forumlogon snyggare, ni kallar ju er webbmasters.. då borde ni ju kunna fixa en snygg logo till detta forum. Allt annat vore dålig reklam för forumet.

- Kanske byta skin, finns flera på www.ibplanet.com som är skitsnygga.

- Översätt knapparna, det är ju ett svenskt forum och därför är det nog lämpligt att översätta ikonerna.
Klingstedt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-19, 05:05 #2
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by Klingstedt@Apr 19 2003, 02:42 AM
Hej!

Jag är ny till detta forum, och detta forum ser bra ut på flera punkter.. men några saker ändå..

- Gör forumlogon snyggare, ni kallar ju er webbmasters.. då borde ni ju kunna fixa en snygg logo till detta forum. Allt annat vore dålig reklam för forumet.

- Kanske byta skin, finns flera på www.ibplanet.com som är skitsnygga.

- Översätt knapparna, det är ju ett svenskt forum och därför är det nog lämpligt att översätta ikonerna.
Ja det har inte lagts ned så mycket tid på design hära ser du kanske Viktigare att ha igång ett fungerande forum!
Och när det gäller reklam för forumet är det nog inte heller prio 1 eftersom det är den seriösa skaran av webmasters man söker och många verkar ju ha hittat hit!

Jag vet inte hur mycket som är klart när det gäller resten av sidan. Admin,cerebus?

Sedan är det så att ifall man är webmaster betyder inte det att man är doktorand i Adobe Photoshop. Det handlar om att skapa och underhålla en fungerande site inte göra snyggast!
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-19, 05:49 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Och när det gäller reklam för forumet är det nog inte heller prio 1 eftersom det är den seriösa skaran av webmasters man söker och många verkar ju ha hittat hit!
Ja, det är bra. Men jag menar hur forumet framstår utåt sett. Forumet riktar ju sig till seriösa webbmaster, men då kanske man borde locka lite med ett mera seriöst utseende, för att visa att forumet består av seriösa webbmasters.

Citat:
Sedan är det så att ifall man är webmaster betyder inte det att man är doktorand i Adobe Photoshop. Det handlar om att skapa och underhålla en fungerande site inte göra snyggast!
Nej, men en logo tillhör ju ganska mycket en sida. Nästan en av de viktigaste sakerna på en sida faktiskt.
Oläst 2003-04-19, 16:15 #4
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Hejhå!

Hade inte något att göra så jag pillade lite mer eran banner blev dock inte så jätte bra men här är den

viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-19, 19:15 #5
pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

pikkenix pikkenix är inte uppkopplad
Medlem

Personligen tycke jag inte det är något fel på designen alls för detta ändamål.

Är man en seriös webbmaster tror jag faktiskt att man kollar på diskussionerna och informationen istället för designen.
Tror snarare att får hit en massa yngre sk. "webmasters" som lärt sig koda HTML via lunarstorm typ om designen är för flashig.

Med en simpel design och bra diskussioner får vi mer seriösa webmasters ut mer av detta forumet.

Så, behåll det som det är!
pikkenix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-19, 22:16 #6
Nykomling

Nykomling

viper, den var klart snyggare än den som används nu..

pikkenix, självklart är inte designen det viktigaste.. men det är ändå viktigt om man skall locka seriösa webbmasters.. för en seriös webbmaster är en sån som också satsar seriöst på sin egen sida.. en som gör allt ordentligt.. och som lägger ner hela sin själ i design och innehåll..

Designen behöver inte vara flashig, utan bara personlig och vacker att kolla på.
Oläst 2003-04-20, 04:35 #7
Flitig postare

Flitig postare

Ja ni.

Själv tycker jag inte det liger så mycket på designen hatar att surfa på vissa sidor där allt liger på designen med en massa onödig skit och massor av extra onödig grafik. Jag tycker det ska vara enkelt, lätt navigerat, sköna färger för ögat =) och bra innehåll. Har man ett bra innehåll i ett bra upplägg så tycker jag designen kvittar faktist, Dom värsta sidor jag vet är såna som är uppbyggda i flash för dom känns nästan alltid sega och ofta jobbiga att läsa eller navigera på. Stavningen är väll ganska viktigt försöker själv att hålla koll på den men inte så lätt då man oftats är ordblind för sinna egena fel. Hatar dock många sidor där dom skriver "är" med "e" och liknande förkortningar tycker inte sånt ser snyggt ut.

Sen om det är lite snygg design gör inget bara det inte är överdrivet. Tex, lunarstorm eller alla andra community sider tycker jag är jävligt fula helt enkelt dom ger oftast barnsliga intryck eller oseriösa som lunarstorm med sitt j*lva h*lv*t*s "lunar" språk det är skamligt att lära ungdomar sånt som försämmrar deras stavning :angry: Läste på en sida att det är bevisat att ungdomar stavar sämre pågrund utav sånna här saker.

Jajja kanske blev lite offtopic =)

Jag reserverar mig för stavfel :P
Oläst 2003-04-20, 18:28 #8
Viktors avatar
Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Viktor Viktor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Viktors avatar

Citat:
Den här gillar jag. Visst kallar vi oss webmastrar men inte för designers, därav en "kass" logotyp. Enkelhet är det ultimata och den här sidan ska bara fylla sin funktion och inte vara någon fröjd för ögat.

Istället för att ägna tid åt designen så ägna den åt att fixa folk istället. Mina two cents.
Viktor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-21, 01:52 #9
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Originally posted by Viktor@Apr 20 2003, 04:28 PM
Citat:
Den här gillar jag. Visst kallar vi oss webmastrar men inte för designers, därav en "kass" logotyp. Enkelhet är det ultimata och den här sidan ska bara fylla sin funktion och inte vara någon fröjd för ögat.

Istället för att ägna tid åt designen så ägna den åt att fixa folk istället. Mina two cents.
Jo det är ju det att ni är webmasters också och inte webdesigners och då är det ju innehållet och funktionen man arbetar med
Oläst 2003-04-22, 18:39 #10
extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling

extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling

hm

intressant att jag aldrig lagt märke till logo eller färgerna
för det mesta är jag ute efter information och erfarenheter från andra webbmasters.

enligt mig skulle forumet funka lika bra utan en enda bild
extra74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017