FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag är ny till detta forum, och detta forum ser bra ut på flera punkter.. men några saker ändå.. - Gör forumlogon snyggare, ni kallar ju er webbmasters.. då borde ni ju kunna fixa en snygg logo till detta forum. Allt annat vore dålig reklam för forumet. - Kanske byta skin, finns flera på www.ibplanet.com som är skitsnygga. - Översätt knapparna, det är ju ett svenskt forum och därför är det nog lämpligt att översätta ikonerna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() Och när det gäller reklam för forumet är det nog inte heller prio 1 eftersom det är den seriösa skaran av webmasters man söker och många verkar ju ha hittat hit! Jag vet inte hur mycket som är klart när det gäller resten av sidan. Admin,cerebus? Sedan är det så att ifall man är webmaster betyder inte det att man är doktorand i Adobe Photoshop. Det handlar om att skapa och underhålla en fungerande site inte göra snyggast!
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejhå!
Hade inte något att göra så jag pillade lite mer eran banner blev dock inte så jätte bra men här är den ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Personligen tycke jag inte det är något fel på designen alls för detta ändamål.
Är man en seriös webbmaster tror jag faktiskt att man kollar på diskussionerna och informationen istället för designen. Tror snarare att får hit en massa yngre sk. "webmasters" som lärt sig koda HTML via lunarstorm typ om designen är för flashig. Med en simpel design och bra diskussioner får vi mer seriösa webmasters ut mer av detta forumet. Så, behåll det som det är! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
viper, den var klart snyggare än den som används nu..
pikkenix, självklart är inte designen det viktigaste.. men det är ändå viktigt om man skall locka seriösa webbmasters.. för en seriös webbmaster är en sån som också satsar seriöst på sin egen sida.. en som gör allt ordentligt.. och som lägger ner hela sin själ i design och innehåll.. Designen behöver inte vara flashig, utan bara personlig och vacker att kolla på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja ni.
Själv tycker jag inte det liger så mycket på designen hatar att surfa på vissa sidor där allt liger på designen med en massa onödig skit och massor av extra onödig grafik. Jag tycker det ska vara enkelt, lätt navigerat, sköna färger för ögat =) och bra innehåll. Har man ett bra innehåll i ett bra upplägg så tycker jag designen kvittar faktist, Dom värsta sidor jag vet är såna som är uppbyggda i flash för dom känns nästan alltid sega och ofta jobbiga att läsa eller navigera på. Stavningen är väll ganska viktigt försöker själv att hålla koll på den men inte så lätt då man oftats är ordblind för sinna egena fel. Hatar dock många sidor där dom skriver "är" med "e" och liknande förkortningar tycker inte sånt ser snyggt ut. Sen om det är lite snygg design gör inget bara det inte är överdrivet. Tex, lunarstorm eller alla andra community sider tycker jag är jävligt fula helt enkelt dom ger oftast barnsliga intryck eller oseriösa som lunarstorm med sitt j*lva h*lv*t*s "lunar" språk det är skamligt att lära ungdomar sånt som försämmrar deras stavning :angry: Läste på en sida att det är bevisat att ungdomar stavar sämre pågrund utav sånna här saker. Jajja kanske blev lite offtopic =) Jag reserverar mig för stavfel :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Istället för att ägna tid åt designen så ägna den åt att fixa folk istället. Mina two cents. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
hm
![]() intressant att jag aldrig lagt märke till logo eller färgerna ![]() för det mesta är jag ute efter information och erfarenheter från andra webbmasters. enligt mig skulle forumet funka lika bra utan en enda bild ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|