Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Listas på dmoz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-08-14, 21:37 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Tittade runt lite på wn och läste om att listas på dmoz. Detta läste jag var viktigt för att listas högt på Google.
Läste lite om den här killen som hade problem med att få sin sida listad:
http://resource-zone.com/forum/showthread.php?t=26522

Nu tyckter jag att det inte är något fel på jobbtorget och att det finns värde för besökaren att hitta olika arbetsförmedlare t.ex men enligt kraven på dmoz så blev det tydligen svårt för honom. Fick intrycket att dmoz består av petiga editorer och att ta sig igenom alla krav är svårt. Fast vad vet jag. Har inte reggat något där ännu.

Vad tycker du?
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 21:46 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004

Ja deras regler angående unikt material är rätt bakåtsträvande. Ibland tar de dock in siter trots detta. DMOZ är bara ren och skär röta eller svågerpolitik (du eller din kompis är redaktör själv). Så enkelt är det.

Vill man bli garanterad en plats så är det bara att ansöka som redaktör.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 22:09 #3
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2003
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar

Reg.datum: Jan 2003
Någon som vet om DMOZ har slutat svara på deras forum?
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 22:11 #4

DMOZ är rent frivilligt; om ingen vill svara eller kan svara så gör de inte det.. Enda sättet att DMOZ skall bli bättre är ju att man själv ansöker och hjälper till. Tyvärr så har de dessutom rätt hårda krav för att få bli editör.

Jag har dessutom "hört" av dem som har redaktörstatus på DMOZ att interfacet är helt värdelöst och baserat på hur snabbt det är utåt så kan jag tänka mig att det inte är så kul att jobba med DMOZ. Själv har jag tittat lite på Zeal.com där det är betydligt enklare att vara med och editera. Man får dock räkna med att det krävs lite energi och tid i början.
Oläst 2005-08-14, 22:40 #5
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2005
Medlem

Citat:
Ja deras regler angående unikt material är rätt bakåtsträvande.
Nu läst jag bara igenom deras avtal lite snabbt, och utgår från vad den svenska moderatorn skrev i forumet som andla länkade till. Men i de fallen tycker jag de har helt rätt. En sida måste ju ha ett innehåll. En sida med bara länkar till andra sidor ger oftast inte mycket. Finns inget värre än att söka på google och få en träff på en annan söksida eller länklista...
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 23:03 #6
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2004
Tyckte in att det var så svårt att komma med i DMOZ. Det tog lite tid men tillslut så accepterades mina två sajter som jag skickat in. Men så hade ju sajterna innehåll också
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-14, 23:15 #7

Citat:
Originally posted by wiggin@Aug 14 2005, 22:40
Citat:
Nu läst jag bara igenom deras avtal lite snabbt, och utgår från vad den svenska moderatorn skrev i forumet som andla länkade till. Men i de fallen tycker jag de har helt rätt. En sida måste ju ha ett innehåll. En sida med bara länkar till andra sidor ger oftast inte mycket. Finns inget värre än att söka på google och få en träff på en annan söksida eller länklista...
Mja, inte om sidan i sig själv tillför något. Vad är DMOZ självt om inte just ett arkiv av länkar..
Oläst 2005-08-14, 23:27 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Citat:
Ursprungligen postat av wiggin
Citat:

Mja, inte om sidan i sig själv tillför något. Vad är DMOZ självt om inte just ett arkiv av länkar..
Precis... därför vill man inte komma till ytterligare ett länkarkiv(och han som klagade i den andra tråden verkade ju ha just ett länkarkiv)
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-08-15, 00:14 #9
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Nov 2003
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar

Reg.datum: Nov 2003
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 14 2005, 22:11
DMOZ är rent frivilligt; om ingen vill svara eller kan svara så gör de inte det.. Enda sättet att DMOZ skall bli bättre är ju att man själv ansöker och hjälper till. Tyvärr så har de dessutom rätt hårda krav för att få bli editör.
Jag har dessutom hört av dem som har redaktörstatus på DMOZ att interfacet är helt värdelöst och baserat på hur snabbt det är utåt så kan jag tänka mig att det inte är så kul att jobba med DMOZ. Själv har jag tittat lite på Zeal.com där det är betydligt enklare att vara med och editera. Man får dock räkna med att det krävs lite energi och tid i början.
Jag är redaktör på DMOZ och min uppfattning är att interfacet vi använder vid granskning möjligen inte är det allra bästa men heller inte något som tillför problem i den allmänna granskningsprocessen. Visst finns saker att förbättra, men så är det ju alltid.

De allra flesta som klagar på DMOZ, med en eller annan åsikt, har oftast bara fel inställning till ett ODP. Vem skulle klaga på någon webmaster pga att denne inte alls eller att det tar för lång tid för denne att lägga upp en länk på hans/hennes webbisida som man föreslagit?
Oläst 2005-08-16, 09:56 #10
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Citat:
Originally posted by -grazzy@Aug 14 2005, 23:15
Citat:
Citat:

Precis... därför vill man inte komma till ytterligare ett länkarkiv(och han som klagade i den andra tråden verkade ju ha just ett länkarkiv)
Jag tycker att det räcker att så länge sidan har ett användarvärde så bör den listas. En besökare som inte hittar jobbsökartjänster i dmoz blir säker jätteglad om hon hittar en sida som har det. Det närmsta jag kommit på dmoz är den här men det hjälper inte precis.
http://www.dmoz.org/World/Svenska/N%c3%a4r...ingsliv/Arbete/
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017