FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag söker svensk co-location eller dedikerad server med möjlighet till en dedikerad 10Mbit lina med obegränsad transfer. Har sökt i timtal på google, webhotellsguider och här på WN men inte hittat någonting. Det enda jag hittar är amerikanska företag, men jag söker som sagt aktörer med servrar i Sverige.
Någon som kan peka mig i rätt riktning? EDIT: Släppte till med ded. server också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Är inte säker på om detta är vad du söker:
4U-låda eller stor desktop/tower 100Mbps-port (fullt burstbar) 10Mbps garanterad bandbredd mot Norden (motsvarar ca 3200GB) I övrigt som grundpaketet Pris: 2500SEK/månad + moms Från PRQ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Alla seriösa colo företag lär kunna ge dig det om du frågar, du bör räkna med få betala 2.000-4.000 för 10Mbit. Dock bör du inte betala mer.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Vad kan du får mer än just 10Mbit? Känns dumt betala överpris på kapaciteten, enda är väl att man vill ha en stabil lina. Men tror inte seriösa colo skulle vara kvar länge på marknaden om deras lina inte var stabil.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Fysisk tillgång dygnet runt? Serviceåtaganden? Jourtekniker som kan lösa problem med utrustningen när du själv är på semester?
En seriös co-locationtjänst är mycket mer än bara en stabil lina och lite bandbredd.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Var priset för 10Mbit jag diskuterade, inte att det skulle ingå SLA eller coloplats i det priset.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm, PRQ var inte så glada i min fråga om obegränsad transfer...
"Du bör inte räkna med att kunna föra över mer än ca 100GB/mån - tjänsten är avsedd för exempelvis mindre web/mail-servrar, och inte någon filserver som står och drar 10Mbps konstant." Trots att de talar om 3200GB vilket bara råkar vara den ungefärliga månadstransfern för en fullbelastad 10Mbit lina. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag epostade PRQ i början av förra veckan med några enkla frågor och bad om en offert. Jag har fortfarande inte fått svar från dom =/ Om inte svaret kommer väldigt snart förlorar dom med stor sannorlikhet en ny kund. Edit: 3200GB är bara hälften vad en 10Mbit klarar av om det är full duplex. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
kullervo, jag var inne på sidan imorse och skickade en frågan om just det Avancerade paketet. Efter ca 2 timmar fick jag svar från honom.
Fråga: Är det 10Mbit full duplex Svar: Ja, om ditt kort stödjer det (hastighet spikas och duplex autoneggas). Fråga: Är den tillåtna totala månadstransfern obegränsad? Svar:Du bör inte räkna med att kunna föra över mer än ca 100GB/mån - tjänsten är avsedd för exempelvis mindre web/mail-servrar, och inte någon filserver som står och drar 10Mbps konstant. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|