FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har haft kontakt med en säljare från BizBox. Det lät seriöst och bra till en början - de hade handplockat webbhotell till vad som skulle vara den enda seriösa listan över webbhotell. Idag ringde han igen och vi kom överens om att han skulle skicka en offert för annonsering.
En stund senare kom en beställningsbekräftelse i faxen. Är det någon annan som har liknande erfarenheter? Detta agerande är minst sagt oseriöst och vi kommer inte att vara med i någon lista hos BizBox. Skulle vara kul att veta vad andra vet om dessa herrar...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vet inget om BizBox, men jag skulle akta mig för företg som inte vet skillnaden på offert och beställning.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är precis vad vi också gör. Den typen av affärsmetoder är inget vi vill bli det minsta förknippade med.
I och med detta agerande känns inte heller deras lista över seriösa webbhotell speciellt seriös - även om den gav det intrycket till en början.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En lista som överhuvudtaget tar betalt, eller tillåter annonsering anser jag inte är ett dugg seriös.
Sen att synas på de ställen det är gratis är väl bara bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() De söker i alla fall säljare på i huvudsak provision... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har också tänkt i de banorna...
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Så vad har vi kommit överrens om? Är de seriösa eller inte?
Tjänsten drivs av Pixcom i Sverige AB med säte i Halmstad. Enligt UC startades bolaget i april 2004 och bolaget registrerade verksamhet är "Telefonserviceverksamhet (callcentertjänster)" och dom ska ha 5 - 9 anställda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Enligt min synpunkt är de oseriösa. De "kollegor" jag pratat med är rätt tveksamma till dem också. Det har mycket smygavgifter som inte nämns och liknande...
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|