FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Går i starttankar för att starta ett textbaserat spel. Kan man använda kända personers namn utan deras tillåtelse. Exempelvis Göran Persson?
Jag måste ha deras godkännande för detta va? Får väl byta ut antingen förnamn eller efternamn på dessa personer antar jag. Även företagsnamn hade varit fint med dessa är skyddade så här är det givet att jag måste ha deras tillåtelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad menar du med textbaserat spel? Ett MUD eller något som spelas via http?
Har svårt att tro att man inte skulle få ha figurer i ett MUD som heter Göran Persson... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Tror jag inte, det lär vara lugnt. Att det finns en känd med det namnet spelar ingen roll om jag får gissa lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Webbaserat-spel.
Jag förklarade nog lite otydligt också. Det är personen i sig jag vill använda. Så om jag använder Göran Persson så är han också stadsminister i spelet. Därav är det lite svårt att inte veta vem jag syftar på. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du registrerar dig hos Radio- och Tv-verket för 2000 kronor så gäller inte PUL längre för dig.
http://www.rtvv.se/se/Soka_tillstand...givningsbevis/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag får köra med falska namn. Personerna kommer att utsättas för saker som de inte gör i sitt vanliga liv och med en risk att kränka dem finns också. Så utan tillåtelse så kör jag med falska namn.
Spelet i sig är väl en bild av värkligheten med en viss ironi och överdrift. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Pöran Gersson kommer att ta mycket illa upp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vänd på för och efternamn enligt:
Göran Persson = Per Göransson Men det funkar inte så bra på alla namn. |