FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
hej
Hur stor betydelse har det om jag kan få med nyckelordet i url:en? eller det har ingen betydelse om bara google är "nöjd" med sidan i övrigt. frågan gäller om jag dels har enbart sökordet men även om jag kombinerar det tex www.billigatavelramar.com tack på förhand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det har en viss betydelse även om det inte är med i bland de största.
Domännamnet har också en viss betydelse. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Validating
|
Hmmm......
Sökord någonstans är det viktigaste. Antingen i domänen, katalog eller i filnamnet. Aldrig dubbelt (för spammy). Om det är en fras, använd minus (-) istället för underline (_) www.billiga-tavelramar.com hade varit bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Följd fråga:
hur fungerar det med URL parametrar? om jag använder tillexempel: http://www.billigatavelramar.com/sta...a-tavelramar=1 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Så länge du inte använder Session ID så tror jag det är helt ok.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
T.ex. bli kund Vad är bäst då? - blikund.php - bli_kund.php - bli-kund.php /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Då borde jag kanske ändra hos mig då. Som det är idag har jag t.ex. valutakurser.net/valutakurs/DKK/ för aktuell kurs på den danska kronan. Blir det bättre om jag ändrar till /kurs/DKK/ eller gör det ingen skillnad eftersom kurs ingår i domännamnet också? Ska jag köra med /aktuell/DKK/ eller något sådant kanske? /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
- blikund 1 - bli_kund 3 - bli-kund 2 Men angående filnamn är jag osäker. |
|||