FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har sett att det går att köpa länkar från alltifrån PR4 till PR9-sidor, framförallt i USA till varierande priser. Däremot verkar det inte finnas några svenska sidor som säljer länkar på det sättet. Finns det några svenska sidor som gör detta?
Och framförallt har man något att vinna på det? Är det ett bra sätt att försöka öka PR på en sida, förutsatt att man har råd?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla på S8.com annars kan du kanske bara kontakta de som har PR5 och uppåt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Jag skulle inte enbart använda PR som en indikator på länkvärde.
Bedöm även hur länge sidan i fråga har funnits, om den är kvalitativ eller enbart en avancerad länkfarm, en "äkta" sida eller bara nåt trams som nån "seo-expert" krafsat ihop. Sen även så klart antalet utlänkar på sidan. Det gamla klassiska rådet att investera i kvalitet istället för månadens "fad" gäller fortfarande tror jag. Tänk även på att det är en väsentlig skillnad på att försöka överföra pagerank och att försöka höja ett visst nyckelord. Jag vet av personlig erfarenhet att länkar från vissa av mina sidor väger betydligt tyngre än många länkar från andra sidor (med samma pr), därför bedömer jag hellre priset på en länk utifrån vad resultaten blir jämfört med vad den rena pageranken är. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vitsen att köpa länkar handlar inte om Pr iom att pr idag är ganska oviktig.
Om man köper en länk så skall länken ifråga genera trafik, vart ligger länken ? på en sida som inte har med din sida att göra ? om inte sidan där länken ligger har samma innehåll som din sida skulle jag aldrig betala för det. även om sidan har hög pr så blir inte du gladare av att höja din pr ett knäpp. kanske du blir det men du kommer inte att göra mer affärer på sidan för det gröna strecket i din toolbar. Lägg hellre pengarna på adwords eller gen dig själv lön och skapa mer innehåll på sidan, gör du det kommer länkarna automatiskt. En bra regel för länkning är man länkar inte till sidor man inte tycker är bra själv. /Ove |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Klart länkar är viktiga och bra. En sida som många länkar till måste vara bra tycker google, annars skulle inte folk länka till den. Det är säkert så att länkar inom samma kategori ger mer men jag har svårt att tänka mig att google kan klassa in sidor i kategorier särskilt bra. Till och med jag som har en länksida har svårt att kategorisera vissa sidor, så google som är en robot måste ha det ännu svårare.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Validating
|
Tjena Ove
Kul att se dig här, som vanligt kan jag inte göra annat än att hålla med dig. Sunda åsikter och värderingar som vanligt. När kommer du till Göteborg för en anställningsintervju B) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|