FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Funderar på att ha en SMS-tävling på en av mina sidor. Frågan är hur många tävlande på ett ungefär som man kan förvänta sig med följande förutsättningar:
* ca 500 besökare om dagen * vinstvärde ca 1500:- * kostnad 10:-/SMS Hade tänkt mig köra en tävling per månad. Är det bäst att ge presentkort eller en grej som pris? Vad det handlar om för typ av grejer kan ni nog lista ut av min profil... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
räkna inte med alltför mycket bara. vi kör ett likadant upplägg just nu-...kostar 10 spänn, vinstvärde ca 6000kr.
vi har hafttävlingen uppe en vecka på vår site plus på arvikafestivalens samt helgon.net....fortfarande en bit under 1000 tävlande. vi snittar 2000 besökare per dag mvh fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för svaret, det låter lite som det jag befarade. Nån annan med erfarenheter?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur gör ni för att undvika att tävlingen klassas som lotteri?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man ser till att ha ett par frågor och sedan valfri text att skriva in, typ varför just "jag" ska vinna
![]() cya, /PatrikB |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har alltså med ett utslagsmoment där tävlaren måste prestera något unikt och som en jury (vanligtvis iaf) utser vinnaren baserat på.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|