FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Ibland får min mail ett ryck och helt plötsligt slutar mitt lösenord att fungera. Detta borde finnas lösning på men min lösning brukar funka (är dock lite primitiv). Iaf. Jag brukar spara alla mail i mailboxen på något bra ställe, ta bort mailboxen och skapa ny. Detta har hittils funkat fint men denna gången slog det slint. Jag tog bort mailboxen (finns varken kvar om jag kör winpop list *domänen* eller om jag kollar i pop3-service). Men när jag skapar ny så Står det att mailboxen bortfarande finns kvar, att det redan finns med lika dant namn. Då den inte finns med i listan inne i pop3-service körde jag via cmd och körde delete kommandot men då säger den att mailboxen inte finns. Men den kan inte skapa ny för att den redan finns... Vad skall jag göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ring Microsoft , de brukar kunna hjälpa till (om du köpt mjukvaran).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Skapar du användare i AD för varje mailbox? isf kan du ju testa att ta bort den med samma namn som mailboxen. Du kan även resetta passwordet på den användaren där istället för att ta bort hela mailboxen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jocke: Det är en laglig version men jag vet inte om de support. Den är inte köpt.
Eddie. Jag skapar inte använadre i AD. Men som sagt går användaren inte ta bort. För den finns inte. Men den finns :S |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har tyvärr inte kollat alltförmycket på deras pop3, men smidigast är att du letar upp var den lagrar alla mail. Be om få tekniska specifikationer eller kolla på Microsoft sida. Eller leta under system32 eller något.
Att den säger den redan finns när du tagit bort användaren kanske helt enkelt beror på att det är Windows som brukar bugga, den kanske bara tog bort användaren men "glömde" ta bort mailbox. Vilket fall måste den lagara alla mailbox någon stans. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
ALLT är borttaget. (har inte kollat system32 än) men mailboxen med alla mail osv är bort. kaputt. Någonstans inne i systemfilerna alt registret måste det finnas.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|