FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tjenare,
Jag har tittat lite på deras sida och jag tycker det verkar bra. Jag tänkte starta en liten webbyrå och vill gärna slippa hålla på med så mycket papper osv. Någon som har erfarenhet eller vet lite mer om Bolagskraft och deras tjänster? Det är antigen att använda något företag liknande Bolagskraft eller så får jag registrera en enskild firma, det är där valet är. Men jag vill gärna slippa så mycket pappar som möjligt, därför har jag tittat på dessa alternativ. Sen att jag kanske inte får ut lika mycket pengar om jag använder Bolagskraft kan jag leva med om det nu inte vissar sig att dom ska ha 99.9% av det jag tjänar men vad jag förståt ska dom bara ha 7%, är det rätt eller? Ps. Någon som vet någon mer liknande firma som har ungefär samma utbud av tjänster som Bolagskraft? Mvh, Viper |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Att starta eget är ett ypperligt tillfälle att skola sig i pappersgöra!
Men efter arbetsgivaravgift, moms och skatt blir det inte så mycket kvar.. ett tips kan vara att ta anställning hos de företag du önskar serva med dina kunskaper; Ta anställning där. De kanske kan erbjuda dig feriearbete under x antal veckor då du arbetar med deras hemsida? Den dag när du har en inarbetad kundkrets, då är det dags att registrera bolag. Glöm inte bort att du får tjäna upp till ~16000:- per år utan att ge bort 33% till RSV. Alternativt fråga några befintliga kunder om hur de uppfattar att 'arbetsgivaren' sköter sig. http://www.cougarit.net http://www.halsingen.com http://www.lurityherbs.com |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
starta eget. Vi här på WN.se kan en hel del om bokföring, RSV m.m. Vi hjälper dig istället då du har frågor. Mycket bättre än att köra via någon annan. För det är inte bara kostnaden du tjänar in som de andra tar, utan du lär dig förjäkla mycket som är att kunna i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Jag ska troligen följa Pekays råd och starta en egen enskild firma. Då jag faktist tycker det blir enklare och då behöver jag själv hålla reda på mina egna papper endast. Men jag återkommer med mer frågor ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Ok! :unsure: |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hehe,,
Jag ändrade mig lite Ludvig efter att jag pratat med lite folk som sa att det blir lättare för mig själv om jag sköter pappersarbetet själv då jag lär mig lite mer om jag senare får för mig att expandera eller liknande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Viper a.k.a Businessman
Skämt och sido, lycka till med projektet! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
![]() När slashasen till Viper ska göra något och försöka hålla ordning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Guest
|
Citat:
![]() När slashasen till Viper ska göra något och försöka hålla ordning [/b][/quote] Sysslar du med PHP/MYSQL? |
||
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jo jag sysslar lite med php och mysql har dock ingen guru precis
![]() |
||
![]() |