FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har tittat en del på olika Voicemail services för att ha någon slags telefonsvarare men där meddelandet skickas via mail till mej.
Det finns många utländska företag som har denna tjänst gratis men jag undrar om någon känner till om detta finns i Sverige ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Via Vodafone får jag röstmeddelanden till mail, vet inte om det är det du efterfrågar.
Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ute efter ett vanligt telefon nummer tex 08 11 22 33 som man kan ringa där en telefonsvarare går igång och spelar in meddelandet som sedan skickas till mej via mail.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Rix Telecom har en sådan lösning, har dock inte provat den själv. Är också intresserad, uppdatera gärna tråden om du provar Rix eller någon annan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Inga problem alls och ljudet är också utmärkt. Så jag kan personligen rek dem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Även Glocalnet har en sådan lösning, jag har precis börjat använda den och den verkar fungera bra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
http://www.directmemo.com/ har den tjänsten och är klockren!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ser ut att vara en smidig service men efter samtal med dem går det inte att ha något meddelande som telefonsvarare brukar ha utan man ringer ett nummer och där möts man endast av en ton och sedan skall man tala in sitt meddelande.
Dvs tjänsten är mer tänkt som voicememo och inte voicemail. Någon som har något annat förslag ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag använder Viatels getsorted.com. Man får både telefonnummer och faxnummer och administrerar alltihop via ett interface. Du kan ställa in att bli aviserad via e-post (och få meddelande, fax bifogat) eller SMS och så vidare. Använda ett antal olika svarsmeddelanden.
Enda problemet jag har som ensam företagare är att tjänsten MÅSTE svara med ett meddelande och sedan får telefonören antingen tala in ett voicemail eller trycka 1 (eller annan valbar siffra) för att kopplas till mig. Om ni är flera så kan man ha olika forwardnummer på olika knappar naturligtvis. Funkar utmärkt för mig med forward till min mobil här i England också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||