FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har börjat använda mod_rewrite på en av mina siter nu för att testa, och det är ju kanonbra. Fast nu märkte jag att mina variabler som skickas med url'en filtreras bort av mina regler... Jag är inte helt hemma på det här än, så jag skulle uppskatta om någon kan lotsa mig in på rätt spår.
Så här ser det ut: Kod:
RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d RewriteRule ^.*$ - [L] RewriteRule ^([^/]+)/$ index.php?action=$1 [L] doman.tld/index.php?action=hej (här måste alltså &answer=yes läggas till...) Någon? Tack på förhand! /Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ändra till:
RewriteRule ^([^/]+)/$ index.php?action=$1&{QUERY_STRING} [L] så borde det fungera |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Det blev ingen skillnad...
Nu ser det alltså ut så här, men variablerna fungerar fortfarande inte: Kod:
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d RewriteRule ^.*$ - [L] RewriteRule ^([^/]+)/$ index.php?action=$1&{QUERY_STRING} [L] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Nu fungerar det!!
Det fattades ett %-tecken i raden som WizKid skrev. Tack iaf WizKid, det var du som fixade det mesta! Så här blev slutresultatet: Kod:
RewriteEngine on RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d RewriteRule ^.*$ - [L] RewriteRule ^([^/]+)/$ index.php?action=$1&%{QUERY_STRING} [L] |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|