FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Finns det nåt bra ställe som är inte är alltför dyrt som skickar in din sajt till en massa kataloger? Är ju trist att sitta och skicka in själv ju :-/
Tänkte mest på engelska kataloger. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker du ska göra detta på egen hand i stället. Då vet du vilka sajter du hamnar på, hur den länkade texten blir och att du dessutom få en bättre kontroll.
Men visst, ska du anlita någon att göra detta, ta kontakt med ett seriöst seo-företag. Finns flera aktörer i detta forum att välja bland. Det är nog endast dessa som vet vilka sajter "bör" finnas med i och hur man går tillväga på bästa sätt. /Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Var försiktig med "en massa kataloger"!
En av mina kunder hade som krav att hennes sida skulle få bra placering hos sökmotorerna då hon tänkte marknadsföra sig helt genom Internet. Jag fick då läsa på en hel del i detta ämne. (mest på SEO Logic AB som har en utmärkt kurs i ämnet) Efter vad jag förstår använder många sökmotorer samma kataloger. Låt dig inte frestas att använda de program som anmäler din sida till hundratals sökmotorer då dessa kan orsaka "Sökmotor spamming" vilket kommer att ge helt motsatt effekt. Du kan bli bannlyst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hmm, ja det kanske är lika bra att göra det själv men det är ju lite jobbigt. Joo jag vet att det finns en hel del billiga sådana tjänster som anmäler till en massa grejs, tänkte om det fanns nån bra också ;-)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Validating
|
Det finns inga bra.
Bättre med några få bra kataloger än en massa skräp som ändå inte ger dig något värde på Google. Börja med SUNET och ODP. Dom 2 kommer att ge dig mest värde på Google. ODP data används ju på massor av andra hemsidor. Även vissa av dessa kommer att ge dig värde på Google. Glöm inte att Googles kategorisökning har ODP data med. Ta det lungt med länkar bara och "massproducera" inte så att du hamnar i Googles Sandbox. Då är du borta i många många månader och det är det inte värt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|