FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
På två dagar har jag stött på två irriterande fuktioner som Microsoft tyckt vara nödvändigt att integrera i Msn.
Det första var igår när jag försökte hjälpa min syster att ta bort ett virus på distans. Av någon anledning klarade inte norton av att fixa registret så man var tvungen att göra dett manuellt och jag bad henne exportera en del av registret till mig och efter mycket om och men så lyckas hon. Men nu vägrar Msn ta emot .reg filer för att de kan vara skadliga. Så nu var jag tvungen att förklara för henne hur man byter filendelse. Det andra hände precis och en polare som jag gick i min klass under gymnasiet är rätt vass på 3d studio max så jag bad honom skicka några filmer som han hade skapat nyligen. Efter lite väntan så får jag hem den tredje filen men Msn varnar för att den är harmful och efter jag klickat ok så raderas filen automatiskt (Fanns inga andra alternativ). Visst den första går att leva med men jag vet fortfarande inte varför den nekade filmen. De 2 första var av samma typ. Ett valalternativ som "Jag är en poweruser och minimera säkerheten över msn" kunde i alla fall funnits att klicka i. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
2:a, det beror på filändelsen allting. Döp om filerna till .txt eller något random. Så går det. På www.mess.be finns det en hel del stuff till Msn. Däribland en patch som tar bort detta skydd. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Senast jag fick en låt (mp3) skickad till mig över MSN så kom det upp en varning om att filen är skadlig (eller något liknande), och tillgång till den har begränsats. Sedan kunde jag inte lyssna på mer än 7 sekunder av låten. Vet inte om detta beror på att filen skadades under överföringen, eller om MSN avsiktligt modifierade filen. Samma fil skickad över ICQ fungerade nämligen utmärkt. Men jag har mina misstankar om varför överföring via MSN numera går i 1% av tidigare hastighet. (Nämligen att MSN analyserar data som skickas.)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nästa gång du får "filen är skadlig"-rutan, klicka inte OK - öppna filen först. Då kan den inte tas bort när du klickar.
Jag har fått den rutan flera gånger och jag lär mig aldrig att man tyvärr måste öppna den genom att bläddra till den - istället för att bara klicka på länken i msn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns alternativ till Microsofts "MSN"-klient. Miranda kör jag med. Jag vet dock inte om Microsofts har några fördelar eftersom jag inte har provat den.
http://www.miranda-im.org/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Och what's up med att man inte kan skicka meddelanden till users som är offline i MSN? Fruktansvärt störande. Och att man inte kan skicka flera filer samtidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker Trillan har fungerat bra & Skype. Ett bra sätt att föra över filer på och snabbt går det med Skype. För mig har det funkar bra med det sistnämda.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|