FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ja, min egna site, man bör ju ha någon form av innehålls om pryder ens domän. Jag har kämpat i 2½ år för att få fram något väl fungerande och stilrent nog att jag kan låta det representera mig. Nu är dock den stora frågan, vad tycker ni professionella webbmasters? Ge mig massor med feedback!
Adressen är: www.festiz.com |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om den ska representera dig som person och du dessutom hållit på i 2½ år så får jag intrycket av att du är opersonlig och fyrkantig.
Ta det på rätt sätt nu, men jag personligen tycker att den saknar personlighet. Kanske skulle du försöka få till meyerna på ett snyggare sätt till att börja med. Ialla fall, lycka till med siten och behöver du någon hjälp så finns det många mycket duktiga personer på detta forum. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Jag har den vanan att jag alltid markerar den mening jag läser... -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kommer inte in..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Marginaljusteringen stör bara läsrytmen. Texten är gles och för stor. Den måste vara rena mardrömmen om man kör på låga 1024x768. /Zoran |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag tycker att det är irriterande att man kommer direkt till en .pdf-fil när man trycker på CV. Man borde få se en sida där det är en länk till .pdf-filen, där det tydligt står att det är en .pdf-fil. Jobbigt att surfa när Acrobat Reader laddas.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@ Thomas B:
Anledningen till att den tagit tid är att jag har haft många andra projekt på gång och bara nyttjat nån timme i månaden åt den. Att jag är fyrkantig kan väl förstås till viss del, men då sidan både ska presentera mig som karriärsmänniska och serverdriften så blir det väl kanske lätt så, tanken är att artikelsystemet ska bindas ihop med mitt nya bildgalleri som är på väg. Förhoppningsvis ger det lite mer levande ytor på sidan. Hur kan jag förbättra menyerna tycker du? Vad är det som de saknar? Är de svåra att hitta? För plottriga? Förstår man inte att det är länkar? Menar du att man ska märka mer att när man hovrar så händer det något(bakgrunden trycks in)? @nomicon: Jag har inga problem att markera texten, vad menar du med "korrekt vis"? Jag använder ioförsig firefox på GNU/Linux, ska testa på windowsburken strax. @Kihlblom: Försök igen, adressen är: www.festiz.com @zoran: Marginaljustering borta, Teckenstorlek sänkt - Tillräckligt? Jag sitter på 1024 faktiskt, och upplever det inte som ett problem. ioförsig en 14" laptopskärm.... @jpa: Ordnat. Men vem använder egentligen Acrobat Reader? Konqueror eller XPDF är mycket snabbare :P Nu ska jag bara leta reda på nån söt GPL:ad ikon som symboliserar PDF-fil och passar in i sammanhanget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tycker sidan är okej men innehållet är ju helt uruselt.. Om du skriver något kul och intressant kan jag kanske tänka mig att besöka den igen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Skapa en HTML version o en PDF version. Det är väl nästan enkel... Sedan så verkar ditt stylesheet inte laddas alltid... Bild (215Kb) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|