FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänkte köra en liten tävling nu när sommaren stiger fram.
Dock kom jag inte långt med det hela när jag skulle tänka fram vad för slags tävling. Så har ni några förslag så är det på god tid att posta, pris skall givetvis delas ut. Något att tänka på är att det inte skall vara allt för tidskrävande, ingen skall få ut mer vinst utav det hela (förutom priset) & vara skoj(?) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Roligt med tävling, kommer dock inte på vad det kan vara för tävling.
Edit: Men som du säger, kanske göra en hemsida som inte ska vara så tidskrävande och den ska vara reklamfri. Den som har bäst idé vinner? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Hade vi inte en tävling på träffen? (Vem som kunde dricka mest på kortast tid?)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Varför inte något estetiskt som t.ex. rita den finaste eller roligaste sommarbilden?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Pris ska delas ut ? Är det isåfall medlemmar som ska sponsra priser ?
Den prispallen kommer se lustig ut om man genomgående sammanfattar de mest aktiva tjänsterna och produkterna. Webbhotellpaket, gummisnorre, tryckt t-shirt och en SEO för sajten ![]() (ja, det var ett skämt). Svårt med tävlingar, oavsett hur man vrider på det blir det alltid en grupp som inte klarar av eller har möjlighet att delta p.g.a inriktningen. Kanske något som inriktar sig allmännt istället för köra fast på ett specifikt område. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Jo precis, därför det är lite krångligt att köra något som inte tar för "stor effekt".
Först tänkte jag inne på irc att man kunde ge +v till alla och siste man fick ett pris, men kul låter inte det då? Priserna är upp till var och en ifall dem vill lägga in något. Skicka ett PM eller hör av er per IM, då det ska vara suprise för vinnaren/vinnarna. Finns ju redan ett klart pris, som jag själv tänker bjussa på då.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Varför inte leta upp roliga quotes här på WN och sedan låta alla rösta på den roligaste?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Inom SEO kan man ha en tävling att optimera för ett påhittat ord, typ "WNSEOTävling", spika ett datum och se vems sida då ligger #1 på Google.
Skulle vara roligt men då vet jag inte hur många här sysslar med SEO. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Vilket medför att inte många kommer delta i tävlingen, skall ju vara något allmänt.
T.ex. Jonas förslag är mer i allmänhet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
|
Annars kanske man skulle kunna ha en frågeformulär med allmänna-frågor som rör Webmasters, typ 1X2-frågor om SEO eller kanske om medlemmarna på WN.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|