FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har börjat kika på frankeringsmaskiner, men det enda modeller jag hittat har prislappar som börjar på strax över 10 000 kr och då behöver man skicka väldigt många brev innan det lönar sig. Finns det någon som kan tipsa om billigare alternativ?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hur ersätter den stämpeln en frankeringsmaskin???
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du kan övertala posten att skicka ut mina brev till mina kunder efter att jag stämplat dem så ska jag med glädje inhandla en sådan stämpel omgående. Dock gissar jag att den är till för när man använder svarspost eller frisvar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att svara på frågan så finns det billigare maskiner.
Men mycket lägre än 6-7000 tror jag inte du hittar. Just nu hitta jag ingen billigare än denna: http://www.killbergs.se/foretag/product.as...V8UFMB2ASASE3H8 Du kan dock göra fina fynd på begagnadmarknaden. Skulle rekommendera att du tar en titt där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur andvänder man den? Betalar man inte till posten?
Jag ska göra ett utskicka till ca 4000 vad kostar det med en sådan maskin? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför inte använda "Porto betalt"? Det är det bästa alternativet enligt mig. Allt man behöver göra är att bli avtalskund hos posten. Vilket är väldigt enkelt.
”Porto betalt” går till så att man märker sina brev med "Porto betalt" sedan vägs varje brev in på postens serviceställe. Sedan faktureras alla kostnader i efterhand till en. Jätte smidigt och nästan lika billigt som frankeringsmaskin. Prisexempel exklusive moms, inrikes brev klass 1, 100g Vanlig kund 8,8 Avtalskund (porto betalt) 8,36 Frankeringsmaskin 8,16 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Citat:
A-post 7,84 för 100 gram B-post 7,04 för 100 gram (Kan ju vara ett alternativ vid utskick av 4000 försändelser.) // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
För mer info om frankeringsmaskiner & dess leverantörer
http://www.posten.se/bin/ptmq?OrigUr...26Title%3DBrev |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nackdelen med porto betalt är att man måste skicka minst 80 normala brev per tillfälle för att det inte ska bli dyrare än frimärkt.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|