FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det snurras ganska mycket om reglerna över att få sälja vin & sprit över nätet, det går väl inte få något klart svar på det.
Men när vi tog kontakt med ett företag för att hantera kortbetalning fick vi dock avslag direkt, dom erbjuder inte sina tjänster till olaglig verksamhet :blink: Någon som har lite kläm på vad det är som gäller? //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du har bolag som är registrerat i Spanien eller Tyskland (t ex) så är det lugnt tror jag. Dvs svenska kunden handlar från det tyska eller spanska företaget.
Kolla med dom som redan är etablerade om du inte kan sub-distribuera till en början - lite sämre marginaler men du kan komma igång snabbt och behöver inte böka med eget lager och sånt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Bolag och distributörer är redan klart i Spanien, så vi ska bara förmedla här i Sverige, men att en "stor" leverantör av kortbetalningssystem nekar oss verkar väldigt förbryllande. Eller tror ni det är fel att pengarna hamnar på mitt svenska konto?
Finns fler aktörer som bara har förskottsbetalning till ett Svenskt post/bankgiro. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har 2 domän som jag kan sälja eller inleda ett samarbete med. Båda passar bra till det.
alkoholbutik.se spritbutik.se Hör av dig om det är intressant. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Davve
Ska kolla med min kollega, spontant så saknar jag "en" på slutet, spritbutiken, alkoholbutiken //Kaj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
men jag tror att folk söker mer på butik via sökmotorer än butiken. Man kan ju ha både och.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
jag tror också butik funkar bättre än butiken. Det är ju klockrena domännamn för din verksamhet.
Vilket leverantör är det som nekar? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
spritimport.se och booze.se är mina om du är intresserad
![]() Lycka till med verksamheten! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Verksamheten bör väl inte bedrivas från Sverige över huvud taget då du enligt svensk lag inte får sälja alkohol. Du bör alltså hitta ett företag i Spanien för att hantera kortbetalningen och hålla pengarna på bolagets spanska bankkonto.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|