FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Anta att jag vill optimera ordet makeupartist men makeupartist.se inte är ledigt, vad är då att föredra för en svensk optimering:
makeupartist.org makeupartister.se om-makeupartist.se eller makeupartist-om.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Undra om man inte skall börja med att ...
Citat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
VIP
|
tror den kommer bli rätt dyr - makeupartist.se - då det verkar vara ett seriöst företag bakom som är rätt stora. men visst är det värt att kolla med dem.
annars kan du köra saker som: alltommakeup.se om du även vill optimera mot andra nyckelord, besläktade med makeup. Eller kan du köra makeupartist.org som ett alternativ. Beror lite på vilken typ av sida du ska ha och vad du ska göra med sidan. Makeupartister.se är inte så bra, inga som söker på det direkt.. å om- eller -om känns inte heller så bra! Du måste ju inte heller ha något namn som innehåller "makeupartist" - man kan köra ett helt annat namn och optimera för det också. Då kan du t. ex ha www.sidaX.se/makeupartist.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Sorry trodde makeupartist bara var ett exempel på ett keyword.
Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ja alltså makeupartist är bara något jag hittat på.
Jag vill optimera ett keyword som på sikt ska generera relevant trafik till min huvudsajt.. Sidan "makeupartist.se" kommer att vara användbar, men baktanken är som sagt att generera trafik. Jag vill veta hur man bäst väljer domännamn efter keyword. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Välj domännamnet som du tror att folk söker på, vad skulle du själv söka på för att hitta en relevant sida?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Försök hålla domännamnet så kort och koncist avseende nyckelordet som du vill använda. Vill du ha makeupartist bör du enligt min mening använda makeupartist.xx som domännamn. När det gäller .se domän är det en bonus men jag gissar på att Google precis som Yahoo! börjar gå på ip vart servern ligger och ip + språk på de som länkar till dig. Mvh Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
VIP
|
svårt å ge något generellt svar. det beror på vad det är för sida och vilka lediga nyckelord och tld's som finns.
Men ofta finns det flera vägar att välja som kan ge likvärdiga resultat. testa dig fram ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Validating
|
Skulle absolut välja svenskt domännamn, oavsett.
Google landsbestämmer efter domänprefix ELLER ip. Med andra ord, något av dessa måste finnas för presentation i sökresultatet på landets Google. I ditt fall skulle jag välja plural makeupartister.se eller makeup-artist.se Gärna på svenskt ip för att komma med överallt på Svenska G. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för all hjälp, nu vet jag hur jag ska göra!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|