FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tre domäner pekar till ett konto på ett webbhotell...
Jag undrar om detta uppfattas som skuggsidor på sökmotorerna, då samtliga domän-namn är registrerade med ett antal tusen sidor som leder till samma IP nummer... Och på msn har sidan nu blivit bannad... Jag tror att detta är anledningen till att den är bannad, men det tror varken webbhotellet eller dom som sköter dnsen .. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Validating
|
Citat:
![]() Dom har nog rätt. Att du ligger på ett webbhotell med massor av hemsidor på samma IP är nog inte något problem. Man kommer nog knappast att bli bannlyst för det senare heller. Men, kanske mer trovärdig hemsida om ni ligget på ett eget IP. (TrustRank) ??. Är det dina 3 konton ? Samma innehåll på alla ? (duplicate content). Om det är så, peka 2 av dom till den 3:e med 301 Redirect. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Jojo, det är sant... men jag fick inte fram det jag ville fråga...
Jag har tre domäner pekade till ett konto... I sökmotorerna så finns alla domäner registrerade, tex: www.domän1.se/mapp/index.htm och www.domän2.se/mapp/index.htm båda ligger registrerade, men dom går ju till samma dokument... jag är nojjig för att pekningen är felaktig... hur gör man en så "sökmotorvänlig" pekning som möjligt? är det 301 Redirect som är den bästa lösningen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du måste göra en 301-redirect annars kommer du fastna i filter för "duplicate content" och det är inte roligt.
Edit: Jag är trött nu men borde inte ngt sånt här funka: RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} doman2\.com RewriteRule ^(.*) http://doman1.com/$1 [R=301,L] //Björn |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|