FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej
Jag har idag pratat med en person som har anmält en annan som handlat på min shop med deras personnummer och då är det så att den person som du anmält detta till polisen inte har något med detta att göra från första början och därför tycker jag det är jobbigt om dessa kommer i knipa för att någon handlat genom min shop. Till frågan så undrar jag hur många kollar genom sin kreditkoll om kunden bor på den adressen som personnummret hör hemma? Jag tänker ju särskillt på dessa personer som pluggar på annan ort fast fortfarande har sin adress hem till sina föräldrar. Finns det några andra grejer så säg gärna till. Jag tycker inte om att vara inblandad i sånna här grejer mer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Tyvärr har jag inget bättre förslag än att slopa fakturan mot privatpersoner. Erbjud den endast åt företag och myndigheter.
Jag har många kunder som har "tvingat" sina kunder att börja förskottsbetala med kort, och det funkar faktiskt. I början får du några "hotfulla" mail men sen flyter det på. Faktura och COD ställer bara till problem! I USA införde man detta redan på 70-talet, där går det inte ens att beställa en bud-pizza utan att uppge kortnummer över telefon. Jag rekomenderar att du tar kontakt med netgiro.se eller samport.se för att sätta upp en kortlösning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kolla på http://www.upplysningstjanst.se vi beställde deras tjänst igår,
det kostar 8kr ifall man vill kolla ett personnr om det har några betalnings anmärkningar. 4 kr om man vill kolla personnummret mot en adress. Vi känner att det är värt att kolla om våra kunder har några betalnings anmärkningar, har dom det så kräver vi förskotts inbetalning. lycka till |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|