Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Företag som inte betalar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-31, 21:00 #1
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2003
Jag har ett litet problem som säkert fler på WN har. Jag har tagit in en del annonser som betalar per klick, lead eller avslut via Tradedoubler och lyckats väldigt bra i vissa fall. Ett sådant fall är surftown.se.

Mitt problem är dock att företagen inte betalar sina fakturor till Tradedoubler, vilket gör att jag får vänta, och vänta, och vänta på dom pengarna jag tjänat in. Hade det rört sig om ett par hundra så är det väl okej, men som nu har jag exempelvis ett företag som inte betalat fakturan som ligger på 4947,50 kr, och den hade förfallodag 2005-03-31, alltså för två månader sedan.

Hur kan man som en seriös aktör skita i att betala ut provision till de företag som ser till att det kommer in nya färska kunder till företaget?
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-31, 21:10 #2
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2003
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Citat:
Originally posted by MissDomain@May 31 2005, 21:00

Hur kan man som en seriös aktör skita i att betala ut provision till de företag som ser till att det kommer in nya färska kunder till företaget?
Svaret är ju förstås att det man ju inte och att de därmed ej kan förtjänas kallas seriösa. I detta företags fall kanske inte direkt någon nyhet. Vi hade också en period när vi tjänade mycket från surftown på några sajter. Utbetalningarna var ofta försenade men tillslut fick vi nog alltid betalt vad jag kan minnas.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-31, 21:11 #3
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Jag har intjänade pengar hos TradeDoubler med ett par fakturor (från två skilda företag) som skulle varit betalda 2003-07-31 som jag ännu inte fått. Nu handlar det endast om några hundra kronor så det lönar sig inte att jaga dem för min del, men visst är det otroligt dålig stil. Man blir förvånad att inte TradeDoubler eftersträvar att stävja sådant beteende.
Oläst 2005-05-31, 21:18 #4
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag tog upp samma problematik tyligen i en annan tråd och då gällde det bl.a. tonerbutiken och flygvaruhuset. TD tog åt sig av kritiken och lovade bättre rutiner. I dagarna stängdes tonerbutikens program ner, dock vet jag inte anledningen till nerstängningen. Fakturorna från jan/feb/mars/apr är hur som helst fortfarande obetalada, kanske en KK på G? Vad gäller flygvaruhuset fick jag besked att dom ska gå över till förbetalning, jag förstår inte vad det hindrar att man betalar en faktura från mars.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-31, 21:29 #5
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jan 2004
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Jag har intjänade pengar hos TradeDoubler med ett par fakturor (från två skilda företag) som skulle varit betalda 2003-07-31 som jag ännu inte fått.
Dessa företag fins väll inte kvar som sponsorer?
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-31, 21:32 #6
Marcuss avatar
Supermoderator

Supermoderator
Marcuss avatar

Citat:
Originally posted by Lundmark@May 31 2005, 20:29
Citat:
Jag har intjänade pengar hos TradeDoubler med ett par fakturor (från två skilda företag) som skulle varit betalda 2003-07-31 som jag ännu inte fått.
Dessa företag fins väll inte kvar som sponsorer?
Har inte bemödat mig med att kolla det, men borde de inte vara under "avskrivna summor" isåfall?

Edit: Nej, de verkar inte finnas kvar nu längre. Men som sagt, borde de inte ligga under "avskrivna summor" då? Handlar om ~600kr + moms.
Oläst 2005-05-31, 22:31 #7
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Jag har en faktura på ~30k som inte är betald än, dock var förfallodatum för 2 veckor sen så jag har ingen större panik än, dessutom är det ett stort företag i Sverige.
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017