FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har ett litet problem som säkert fler på WN har. Jag har tagit in en del annonser som betalar per klick, lead eller avslut via Tradedoubler och lyckats väldigt bra i vissa fall. Ett sådant fall är surftown.se.
Mitt problem är dock att företagen inte betalar sina fakturor till Tradedoubler, vilket gör att jag får vänta, och vänta, och vänta på dom pengarna jag tjänat in. Hade det rört sig om ett par hundra så är det väl okej, men som nu har jag exempelvis ett företag som inte betalat fakturan som ligger på 4947,50 kr, och den hade förfallodag 2005-03-31, alltså för två månader sedan. Hur kan man som en seriös aktör skita i att betala ut provision till de företag som ser till att det kommer in nya färska kunder till företaget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har intjänade pengar hos TradeDoubler med ett par fakturor (från två skilda företag) som skulle varit betalda 2003-07-31 som jag ännu inte fått. Nu handlar det endast om några hundra kronor så det lönar sig inte att jaga dem för min del, men visst är det otroligt dålig stil. Man blir förvånad att inte TradeDoubler eftersträvar att stävja sådant beteende.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tog upp samma problematik tyligen i en annan tråd och då gällde det bl.a. tonerbutiken och flygvaruhuset. TD tog åt sig av kritiken och lovade bättre rutiner. I dagarna stängdes tonerbutikens program ner, dock vet jag inte anledningen till nerstängningen. Fakturorna från jan/feb/mars/apr är hur som helst fortfarande obetalada, kanske en KK på G? Vad gäller flygvaruhuset fick jag besked att dom ska gå över till förbetalning, jag förstår inte vad det hindrar att man betalar en faktura från mars.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Edit: Nej, de verkar inte finnas kvar nu längre. Men som sagt, borde de inte ligga under "avskrivna summor" då? Handlar om ~600kr + moms.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har en faktura på ~30k som inte är betald än, dock var förfallodatum för 2 veckor sen så jag har ingen större panik än, dessutom är det ett stort företag i Sverige.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|