FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
NIC-SE kommer flytta från Sehlstedtsgatan 7 till Ringvägen 100 den 4 juni, Allt beräknas vara uppe igen 6 juni. Under tiden kommer allt vare nere och inga nyregistreringar, ompekningar eller mail till dom fungera.
Kan dom göra så här? Sedan vilken jävla idioter bedriver TLD's servrar på ett kontor. Man borde kräva ersättning per timme på runt 500 för besvär som ställer till med. När ska någon ta ifrån ansvaret från NIC-SE att bedriva SE? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
|
Kommer inga mail att fungera eller vad säger du?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Mail till NIC-SE, så du kan inte maila dom o svära
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jo fick det mailet också, det är ju helt otroligt att dom stänger av alla tjänster. Trodde inte hela .SE tld vilade på att nic-se hade en o samma lokal, inte speciellt driftsäkert. Trodde snarare serverarna stod inhysade i någon bunker och inte i en "simpel" kontorslokal.. usch! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Haha ...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
NIC-SE är likt "14 isarna" som hostar sina webservrar hemma på sin B2 lina, samma dåliga tillgänlighet och tjänst är det alla fall. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Servrarna kan väl mycket väl vara väl skyddade. Däremot har väl NIC-SE mycket manuell kontroll och därav anledningen till driftstoppet.
Självklart skall dom få stänga verksamheten precis som dom flesta andra gör under exempelvis semestern, röda dagar etc.. :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Nu är det väl snarare Nic-ses hemsida och automatiserade system för nyregistrering, adressändring och liknande som berörs och inte root-servrarna.
Som jag tolkat meddelandet - och jag hoppas verkligen att jag har rätt - så kommer inte de registrerade domänerna att påverkas. För övrigt fanns det en tråd redan innan någon ansåg detta vara en nyhet: http://www.webmasternetwork.se/f16t8151.html
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
LOL!
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
.se domäner, men att lägga ned verksamheten totalt under 2-3 dygn är ju utom all kritik. NIC-SE/ISS stiftelsen ska ju gå med föredöme för hur saker skall driftas och skötas tycker jag, men det falerar dom med varje gång någonting "uppstår". Usch Usch Usch! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|