FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag söker något program/script eller vad som helst som kan göra om IIS loggar till statistik sidor eller lägga in allt i mysql databas och sedan statistik sidor så man kan kontrollera trafik, besökare, bandbredd etc.
Detta ska hälst vara gratis också, men skriv länkar mm till allt ni vet |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Om inte Google kan tillfredsställa dina behov (förslagsvis: iis log analyzer) så är det en kakbit att skriva ett skript som importerar loggen till en mysql-databas. Om du har viss vana med skriptspråk (asp eller php) så kan du göra det själv med lite hjälp. Annars kan jag eller någon annan göra det åt dig. Det är ett relativt enkelt jobb.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Att importera sina loggar i mysql låter inte så där jättehett ärligt talat...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vet man inte i förväg vilka rapporter man vill ta fram är det ju ett vettigt alternativ. Hårddiskutrymme är ändå så billigt nuförtiden.
Men så avancerade önskemål tror jag nog inte att vår vän frågeställaren har, utan lystmätet kan nog fås från Google. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sökte faktost på google innan jag skrev här och jag hittade inget bra eller rättare sagt hittade inget. bara en massa form inlägg mm som inte alls ledde till något bra
jag kan ASP ganska bra och kan säkert göra ett script som lägger in loggarna till mysql men det bästa skulle vara ett program som körs någon gång då och då och lägger in allt i mysql databasen sedan att antingen att man kör att den genererar html filer med statistik eller att den kollar med typ asp eller php i databasen och genererar statistik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns inget som hindrar dig från att köra tex awstats som alla andra. Det är bara att ställa in i configurationsfilen hur logfilen ser ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
grazzy: tack för tipset, det ska jag köra ,)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |