FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det går utmärkt att filtrera bort webbplatser, men det verkar inte gå att filtrera bort ord som visas i de nya länkenheterna - eller har jag missat något?
Blir verkligen tokig på att annonsordet "testamente" dyker upp på en sida som till 80% har ungdomar och studenter som besökare. Har ändrat om texten ett flertal gånger också, utan att komma på varför Google tycker sidan har med döden att göra.. men ordet "demens" lyckades jag i vart fall få bort. <_< |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns en funktion i adsense som låter dig filtrera bort specifika annonser. Läs anvisningarna på deras sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag hittar bara filtreringsfunktion för att ta bort specifika webbplatser (annonser) - det går visst inte att filterera bort annonsord ("link unit topics" i Googles dokumentation). Får formulera om mina texter en gång till verkar det som..
Edit: https://www.google.com/support/adsen...y?answer=15946 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Det är väl bara att ta bort alla annonser som har med testamenten att göra, så många kan de ju inte vara..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det verkar som om det inte bara är innehållet som styr vilka annonser som visas, det kan vara värt att ändra html-koden för sidan också.
Snyggade till html-koden för en sida (fortfarande samma utseende och innehåll), och fick mycket mer relevanta annonser av någon konstig anledning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jag har märkt att om man har mycket data i tabeller kan annonserna bli lite skeva. Det är även vettigt att lägga annonesna i anknytning till texten rent praktiskt sett i html-koden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle önksa att man kunde se från vilka siter som klicken kommer ifrån.
Då kan man ju välja om man vill ha annonser där eller inte. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Administratör
|
Försök att få bort länken på www.lankarkiv.com/kategorier/info.html+cv-online.se+testamente&hl=sv]denna sidan[/url]. Möjligen är det där google hittar relevansen.
Thomas
![]() |
Svara |
|
|