FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag använder Dreamweaver och skall nu göra en webbsida där ägaren till den skall kunna uppdatera vissa sidor från olika platser och olika datorer ( senaste nytt, bla, bla ) med hjälp av en databas .
Jag tänkte lösa det med hjälp av php/MySQL, Jag har upprättat MySQL på webbhotellet och har åtkomst till php via webbhotellet. Så nu till min fråga, Hur får jag detta att fungera? Jag har ingen erfarehet av databaser, php/MySQL. Måste jag installera php och MySQL på min dator? eller räcker det med att jag har det via webbhotellet? Tacksam för grundliga och utförliga instruktioner/svar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
STFW - http://www.google.se/search?hl=sv&q=...r+php%22&meta=
Köp/låna en PHP-bok! Den förklarar allt grundligt och hur du använder det tillsammans med MySQL! Finns bra, även på svenska! PS PHP-körs på servern, inget utom texteditor behövs på datorn. Edit: La till lite... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Detta kanske inte besvarar din fråga, men varför tar du på dig ett uppdrag om du inte vet hur man gör? Hoppas att ägaren är en god vän och inte betalar dig (allt för mycket) för att ordna detta.. -Martin |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|