FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan,
Ni som har koll på sådana här saker och säkert använder bokföringsprogram titt som tätt - vad finns det för några lite billigare lösningar på marknaden? Är det SPCS som gäller eller kan man komma undan lite billigare? Skulle vilja ha ett litet enkelt program för att hantera bokföring och fakturering till min kommande enskilda firma. Firman kommer ha väldigt låg omsättning så jag känner inte att det är befogat att köpa någon dyrare lösning. Skulle väl kunna sköta det "för hand" men för att få ordentlig struktur på saker och ting hade jag tänkt att köra "datorbaserat". Så, någon - vad har vi för bokförings/fakturerings-verktyg som är lite billigare? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag kan personligen rekommendera e-Bokföring från Föreningssparbanken. Det kopplas mer eller mindre samman med bankkontohändelser. Kostar 300 kronor i månaden inklusive fakturering/kundreskontra etc.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag rekommenderar fristående program, kör själv SPCS och har fått veta att det är det enda programmet på marknaden som ej går att manipulera i databasen. Det finns andra leverantörer av program där man kan råka begå bokföringsbrott utan att det var meningen, det är påtalat hos dem men de struntar i påpekandena. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Prova söka här på WN. Det är diskuterat tidigare. Kolla på trådar som Johan G har svarat i... :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Fast det är klart, skulle vi få för oss att byta bank (har ännu inte haft anledning till det) så skulle vi ju även få göra en export av bokföringsdata och importera i ett annat bokföringsprogram.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Anders, förstår mycket väl att detta kan ha diskuterats tidigare. Gjorde dock ett par tre sökningar på ämnet innan jag postade och kunde inte hitta någonting passande så jag är mycket tacksam för länkar om du på rak arm vet någon tråd där det diskuterats.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Har fö, själv SPCS vilket jag kan säga att spcs är inte utan vissa buggar/fel... Vilka i sig kan leda till bokförings-/skattebrott därav finns en bransch rekommendation att manuellt kontrollera bokslut deklaration osv... FSB bokföring är väl inga problem då de bara är att ta sie-fil & byta bank/bokföringsprog. Olika bokföringsprogram mm Här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för den länken, underligt att den tråden inte visade sig när jag sökte.
Hur kommer det sig att det är såpass stor skillnad mellan SPCS som klarar av att fakturera vs. endast bokföringsprogrammet? Vad rekommenderar ni till en liten, liten firma? Jag skulle ju kunna köra endast SPCS bokföring och sedan hantera fakturer via ett webbgränsnitt mot en MySQL-databas eller liknande. Tanken från min sida när jag startade tråden var dock att hitta något program där jag kunde samla "allt". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Sök på mer än 30 dagar... fakturaprog, som funkar med Mysql kolla resp företag, eller koppla ex v, excel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill du ha ett billigt bokföringsprogram skall du gå in på www.unicell.se . Dom har ett som hanterar kund/leverantörsresekontra, fakturering, etc.... Billigt är det med, tror det var 1250: + moms eller något
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|