FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Från ICQ. Vad tror ni ett projekt som detta kan ge i inkomster med AdSense? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Egentligen omöjligt att svara på då det beror på bransch, demografi, besökarkvalitet, återkommande besök osv.
I Sverige så kanske en CPM på 0,1-1$ baserat på en återkommande publik och medelbra utbud av annonsörer. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sajten är på engelska, ett forum för programmerare (mest) och det som laddas ner är en (fri) mjukvara.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ett klick på adsense ger i snitt ungefär 12 cent, du kan nog räkna med 1-3% ctr på en sida där folk inte är och "slösurfar". Såfort de gör nåt, dvs skall ladda hem saker, eller är fokuserade på nåt annat så sjunker ctr.
Om det däremot är en sida som har ett väldigt specifikt intresseområde så kan ctr gå upp pga av att annonserna kan bli väldigt bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det finns betydligt bättre sätt att dra in större pengar på än att använda google adsense.
Visseligen så är de kanske enklast att använda men med lite engagemang så går det att tjäna betydligt mer än 12c per klick och få betydligt högre än 1-3% ctr även på en "slö surfar" sida. Vi har ett antal forum därute allmänna samt i olika nischer och ovanstående verkar mycket lågt för en sida. Tänk på att testa er fram hela tiden, olika format, annonser dvs banners, adsense, newsletters, andra textads, pic ads, olika placeringar, färger etc etc.. Gör det så kommer ni troligtvis att hitta andra sätt eller komplement till adsense Nu kan jag inte ge er några förslag på olika andra produkter eller sätt då vissa här är mycket känsliga när det gäller att rekommendera andra produkter speciellt om man klankar ner på googles produkter. Lycka Till! / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
hehe tomas.
Det skall nog nämnas att mina siffror (som är rätt så personliga) kommer från siter där jag aktivt jobbar på en tjänst istället för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Det går självklart att skyffla ner en annons riktigt långt ner i halsen på sina besökare och på det sättet tjäna mer. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|