FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
jag ska göra som dom skriver här http://www.phpfreaks.com/tutorials/73/0.php
Men hur skapar jag en table ? ska jag använda nått program till detta - i så fall vilket ? eller ska jag kunna skapa det i phpmyadmin ? hittar inget där. snälla hjälp ?! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du har ställt ganska många frågor som rör specifik kod och liknande, jag tror att t.ex. Webforum passar den typen av frågor bättre.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Nykomling
|
Grundlig databashantering:
Skapa databas mysql_query( "CREATE DATABASE databasnamn"); Välj databas mysql_select_db(databasnamn) Skapa tabell $sql = "CREATE TABLE tabellNamn (column1 datatyp(längd) NOT NULL, column2 datatyp(längd));"; mysql_query($sql); ex) "CREATE TABLE user (name TEXT(32) NOT NULL, passw TEXT(12));"; Detta och mycket mer kan du läsa om i PHP´s användarmanual och på MySQL´s hemsida. Ska man använda databaser är det ett måste att kunna åtminstone lite SQL. PHPMyAdmin har visserligen många bra funktioner som gör att du kan lära dig lättare. Trial and error! // Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag kanske är lite grinig på söndagmorgonen, men... Den viktigaste pointen i ditt inlägg är dock: RTFM... Man behöver ju inte vara raketforskare för att följa följande algoritm: [i]Hmm, jag vill skapa en tabell... Och jag använder MYSQL... jag surfar väl till www.mysql.com då... Vad bra, en sökruta... Jag söker på "skapa tabell"... Nehej, inget bra svar, men allt verkar vara på engelska... Jag prövar väl "create table" då... Kolla, coolt - ett bra svar överst i resultatlistan![I] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
När jag ska ha svar på frågor ang. MySql (och PHP) brukar jag kolla på www.phpportalen.net
Det finns alltid någon som har ställt en lika dum fråga som jag brukar ha. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|