FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Om jag ordnar 10 nya inlänkar till min sajt, när kommer detta teoretiskt sett att ge resultat? Måste jag vänta till nästa PR-uppdatering eller börjar det synas i SERP redan efter någon vecka?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tja.. google vet det när den indexerar. När det börjar synas i SERPS är lite av en annan fråga. Jag tycker mig se skillnader rätt omedelbart när jag får riktigt bra inlänkar tex.
Dock kan en del faktorer göra att det dröjer, tex om det är väldigt många länkar. Testa att googla på "google aging delay" som är en teori som dykt upp brevid sandlådor, florida-updates och annat hemskt. PR-uppdateringar sker internt kontinuerligt i Google, den publika PR uppdateras numera alltmer sällan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
den måste först indexera de sidorna som har länkar till din sida, sen indexera din sida... i den ordningen
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Besökarantal 100 Började som webmaster 2004 Kort beskrivning om din verksamhet på internet. jetspot.se Sidan är FULL av gömd text, bara en tidsfråga innan du är bannad från google, oavsett antal inlänkar ![]() http://216.239.59.104/search?q=cache:http:...-8859-1&strip=1 (Google Cache) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
* Pagerank är inte helt trivial att beräkna och tar antagligen CPU-tid att beräkna även för google. * Folk köper och säljer länkar på ett sätt som motverkar syftet med pagerank, och värdet baseras på pageranken. * Folk använder pagerank som en mätare på trovärdighet istället för det som det egentligen är, populäritet (?). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
//Björn |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Samma sak på www.hotell24.se för den delen :)
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|