FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag gör en sajt med flash-buttons för bekvämlighets skull.
Men i valideringen så klagas det på en hel drös med fel på just flash-buttons. Embed mm.. <embed src="> there is no attribute "src" osv. Använder MX2004. Peter |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
det går inte att nyttja flash och klara valideringen... inte utan ett litet fulhack iaf.. men kom ihåg att valideringen inte har ett egenvärde i sig!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ungefär så här kommer din webbsida att se ut i min och många andras browser sedan:
http://85.194.50.34/ett_bra_exempel_pa_en_...ig_webbsida.png "För bekvämlighets skull". Mohaha. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Hade dock vart kul att veta hur många som använder den flash extensionen... Jag testade den och tycker inte den gav så värst mycket... Hade vart bättre om den stoppade flash innan de laddades ner isånnafall... Som den e nu så döljer den dom bara o för min del är det mer irriterande med segladdade flash-filer än att de finns där... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Sidan ser bra ut tycker jag, men flash tillför inte så mycket som det är nu.
Jag och grazzy har väldigt skilda åsikter om flash, men att skippa flash för knapparna för att lyckas få sidan att valideras kan vara värt besväret. Det har ju på sätt och vis ett egenvärde för en sida som din då det kan hända att vissa klienter kan tycka att det get mer förtroende. Men det beror ju också en del på vad det är för typ av klienter du vill attrahera. Just det känslomässiga ogillandet är ett betydligt större problem än spridingen eller själva Flash teknologin i sig. Själv tycker jag det är trist att jobba med att göra validerad html kod och webbläsar kompatabilitet. Om man vill få klienter för Flash jobb så kan det ju vara en fördel att använda flash på sin sida. Då man använder Flash skall man som regel alltid göra en alternativ mer minimal html sida om folk inte har flash eller ogillar allt vad flash heter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kan jag hålla med om ;)
Jag tycker att man skal undvika flash så länge det inte behövs. Dock är det mycket trevligt verktyg när det används ordentligt ;) Som här tex. http://grant.robinson.name/projects/guess-the-google/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
man kan lägga in en meny och dölja den med css, för att göra sidan mer användbar, i alla fall för dem som använder rena text eller text-to-speach program
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Kanske kör med vanliga css-knappar istället. För att klara valideringen. Vill ha high-quality...
![]() Peter |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|