FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Regeringen har gett klartecken för svenska spel att börja med nätpoker.
Läs mer här |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Var det inte Svenska Spel som hatade nätpoker med mera bara för att det stal massa kunder?
Blir så trött på dessa monopolföretag... OT: Kan någon sosse förklara för mig hur spel blir mindre "farligt" när det är monopol? Eller varför har man monopol över huvud taget? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
För att det statliga företaget betalar skatt och låter en del av pengarna gå till vård av dem som spelar för mycket?
Tvivlar på att unibet och expect et'al betalar så mycket skatt från sina huvudkontor på cayman-öarna/wherever... Edit: jag är inte sosse, jag föraktar dem alla lika mycket. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Sedan är det helt enkelt förjäkligt att man inte får göra reklam för dessa aktörer, då kan det bli böter. Men Svenska Spel får man mer än gärna göra reklam för. Hellre spelberoende på Unibet, Expekt eller Ladbrokes än Svenska Spel, för de ger ju iaf tillbaka mer när det gäller vinster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Du lurar dig själv.
Vinsten från Unibet är säkerligen mindre än det som Svenska Spel betalar ut i vinst, skatt och andra tjänster till samhället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
När det gäller nätpokern så tvivlar jag på att svenska spel kommer ge tillbaks så mycket som de andra gör. Har kompisar som får rätt bra payback på de avgifter som multipoker t.ex. får per hand. Det kommer aldrig svenska spel kunna slå. T.ex. ladbrokes trippel (som trisslott) har en utbetalningsprocent på 91% jämfört med trisslotten som svenska spel har på ca 49%, rätt stor skillnad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag skulle tro att svenska spel har ingefär samma rake (avgifter) som de andra pokerrummen på nätet.. Känns inte som det finns någon anledning att ha högre, förutom möjligtvis för att skapa en liten illusion om att de försöker förhindra för mycket spelande genom att ta höga avgifter. Skapar de ett pokerrum som är ungefär lika bra som de utländska så lär de nog ta tillbaka en god del av kakan från utländska spelbolag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Då kanske man äntligen kan börja göra poker reklam utan att bryta mot lagen
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Dock skadar det ju inte med flera alternativ. Intresset för poker kommer ju också att få ny fart i Sverige iomed att Svenska spel då sedan drar igång sina kampanjer för att spela poker online.
![]() |
![]() |
Svara |
|
|