Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

ISO ersatt borttappad XP skiva

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-28, 15:51 #1
andla andla är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Mycket flitig postare

Jag har fått min första bärbara dator genom företaget och därmet tillhörande en dumt konstruerad väska.
Japp hade packat ner allt och drivisar, sladdar och mus men något fattades. En Windows XP pro Eng från 2001.
Vart ska jag lägga den CD:n tänkte jag. Här är en bra ficka. Sprang till bussen och hemma efter ca 40 min.
Packade upp allt men cd-skivan saknades. Men jag packade ner den ju???. Kände igen i varje ficka tills jag
upptäckte att handen gick rakt igenom en ficka. Men vad i Hlvt är det för konstruktion ??????
Nu sitter jag här och tankar ner en XP iso bild och jag undrar nu om jag kan använda den istället. Jag har
lyckligtvis inte tappat registreringskoden och den borde väl gälla som XP licens tycker jag.
Vad tror ni?

Tacksam för svar.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 16:17 #2
crona crona är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
crona crona är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Har du kvar din inköpta registreringsnyckel ska det ju nog inte vara några problem tycker jag.. Du har ju trots allt betalt en licens för operativsystemet!

Dessutom är det ju tillåtet att ta en kopia för personligt bruk (än så länge iaf)..
crona är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 16:51 #3
Jman Jman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Jman Jman är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2005
Vore det inte enklare att ställa frågan till Microsoft istället, så får du rätt svar direkt!

Sen är det väl ändå så att det är olika regkoder till olika användare eller?
Jman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 19:24 #4
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Tror du kan bränna en bäst du vill, det gjorde vi iallafall i en lokal datorbutik här mot att kunden kunde vissa att han hade en giltig Windows licens.

Har själv fått brända skivor av företag ibland fast med giltiga licenser, det är ju liksom licensen man betalar för inte skivan, eller?

Mvh,
Viper
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 21:23 #5
Jesper Bs avatar
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Jesper B Jesper B är inte uppkopplad
Medlem
Jesper Bs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Såvitt jag vet så är det inte riktigt okej enligt Microsoft, men vem kommer bry sig om 100 år?
Jesper B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 22:12 #6
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2004
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by andla@Apr 28 2005, 14:51
Jag har fått min första bärbara dator genom företaget och därmet tillhörande en dumt konstruerad väska.
Japp hade packat ner allt och drivisar, sladdar och mus men något fattades. En Windows XP pro Eng från 2001.
Vart ska jag lägga den CD:n tänkte jag. Här är en bra ficka. Sprang till bussen och hemma efter ca 40 min.
Packade upp allt men cd-skivan saknades. Men jag packade ner den ju???. Kände igen i varje ficka tills jag
upptäckte att handen gick rakt igenom en ficka. Men vad i Hlvt är det för konstruktion ??????
Nu sitter jag här och tankar ner en XP iso bild och jag undrar nu om jag kan använda den istället. Jag har
lyckligtvis inte tappat registreringskoden och den borde väl gälla som XP licens tycker jag.
Vad tror ni?

Tacksam för svar.
Vet ett 3D företag som uteslutande jobbade med 3D Studio och övriga CAD-applikationer. De köpte först licenser till alla programmen, sen laddade hem exakt samma versioner, fast crackade pga. allt strul som alla dåvarande hårdvarudonglar ställde till.

De hade förhört sig med samtliga företag vars program de körde crackade och de sa alla att det var HELT OK då de själva var fullt medvetna om att deras betalande kunder fick lida för de som ej betalade.

Tycker samma borde gälla med Windows, men som sagt förhör dig gärna med supporten om du är osäker.
Det lär ju knappast vara första gången de hör den eller liknande berättelser... Vi begår alla misstag :P
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-04-28, 22:36 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Känns ändå förargligt att dell konstruerar/säljer väskor med fickor som saknar botten. Vad är det för poäng med det. Tur att det inte var en nyckel för multipla operativsystem som jag tappade. Jag vet att vi har en sådan specialnyckel som kan öppna upp flera olika operativsytem eller om det var utvecklingsmiljöer kommer inte ihåg riktigt. I handen på någon tonåring och hans piratkoperande kompisar så hade det slutat ganska olyckligt.

Sitter här och kollar nedladdningarna på dc++ och en timme blir lätt 4 eller 5 av någon anledning.
andla är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017