FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag kör ett PHP script för rankning av keywords på olika SE.
search.msn.se är svår att plocka rankning ifrån... Först redirectas man till denna url: msid.msn.com/mps_id_sharing/redirect.asp Och sedan tillbaka igen med en redirect (302 - Moved Temporarily) till: search.msn.se Mitt script ska alltså läsa data från denna URL: search.msn.se/results.aspx?q=sökfras Men eftersom det blir en 302 redirect stannar scriptet utan att läsa sökresultatet... så här ser redirecten URL:en ut: msid.msn.com/mps_id_sharing/redirect.asp?search.msn.se:80/results.aspx?q=motor Kan man plocka rankningen på något annat sätt? Här är hela outputen: HTTP/1.1 302 Moved Temporarily Content-Length: 0 Location: http://msid.msn.com/mps_id_sharing/r...aspx?q=sökfras X-Powered-By: ASP.NET P3P: CP="NON UNI COM NAV STA LOC CURa DEVa PSAa PSDa OUR IND" Expires: Fri, 01 Jul 2005 20:59:40 GMT Cache-Control: max-age=0, no-cache, no-store Pragma: no-cache Date: Fri, 01 Jul 2005 20:59:40 GMT Connection: close Set-Cookie: SRCHUID=V=1&GUID=150F2E9683A4460EB20424595AEEED65; expires=Mon, 20-Jul-2015 23:59:59 GMT; path=/ Set-Cookie: SRCHSESS=GUID=7C52E9DAC12146BE87C1CF5C0BCAFAFE&TS= 1120251580; expires=Fri, 01-Jul-2005 21:19:40 GMT; path=/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men om du gör det i ett steg till.... plockar ut "Location: " adressen och går till den....
Funkar det inte då? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Använder du cURL? I så fall kan jag tänka mig att du har nytta av
Kod:
curl_setopt($resURL, CURLOPT_FOLLOWLOCATION, true); |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tackar för svaren! Jag ska testa så fort jag får tid...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hittade ett annan bättre sätt att göra det på, loc:se efter keyword på msn.com visar svenska resultatet. Ingen redirect från .com sidan.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|