FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Vore intressant att få lite förslag på vad jag ska göra med 402m.com? - en bilcommunity som jag startade för 2.5 år sedan.
Hygglig trafik - 4300 registrerade medlemmar och 134.000 inlägg - men ändå lite dött pga mig. (jag har inte tillräckligt med tid/mojo) Kom med förslag! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
59 personer har läst men ingen har den minsta idé på vad jag ska hitta på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Så jag är nog inte rätta personen att ge dig råd om en bilcommunity. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Anmäler mig som skyldig.
Vet faktiskt inte riktigt vad du ska göra med sidan, du har ju redan reklam men du vill få ut mer från sidan eller? Kan ju tänka mig att den inte ger särskilt mycket. Det jag kan tänka mig (föga orginelt) är att du försöker göra det mer till ett community där användarna kan ha ett galleri med bilder på sin bil och en lista med alla modifikationer som dom har gjort med den. För jag tycker det verkar vara denna gruppen av motor entusiaster som besöker sidan. Detta skulle nog kunna ge sidan lite mer besökare. En anna ide är att användarna kan skriva guider och mekartips och liknande så att sidan tillför ett värde på detta sättet. Allt jag har tagit upp nu finns säkert redan i alla de 136.000 trådarna som sidan har, men om man lyfter fram detta så blir det enklare för nya användare att hitta denna informationen och jag tror att det ökar värdet på sidan. Hmm... En ide till, det är säkert många av dessa som byter saker på bilen såfort dom får pengar, varför inte smälla upp köp och sälj där dessa kan bli av med sinna prylar och andra kan köpa dem och sätta på sin bil! För att tjänna mer på sidan borde du kunna fixa deals med t.ex dahlhem racing (inte säker på namnet) om att du har länkar till dom och om någon handlar får du 5% eller liknande. Annars är det samma saker som jag sa i tråden om att ta betallt frö 99mac forumet. /Edvard |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Nåt jag vet är väldigt eftertraktat bland bil forum osv. Är ju alla dessa filmer. Som ligger uppe på 99999 tusen olika ställen. En ide vore ju att samla dessa på ett ställe. Dock kanske det inte är så bra ide pågrund av att det tar så pass mycket utrymme.
Kanske få en del utav dom som bygger om hela tiden osv att få dom till att börja använda ditt forum. Ungefär att dom har en egen project del. Vet att sådana project lockar många läsare. Och många av dom här "super trimmarna" har ju egna hemsidor men kan inget av webdesign osv heter. Är ju ett alternativ. Kan ge dig lite tips på sådana folk om du vill ha. kasnke försöka få ihop det med Zatzy (.com) Var väl allt jag kunde komma på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Lägg till lite online tools för att beräkna motoreffekt, HK, etc... jaja, ni fattar. =)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tänkte mest i form av affärsutveckling - jag har inte tid/lust/råd att fixa gallerier, filmarkiv osv.
Kan man sälja en community? Finns det någon som har idéer på hur man kan förvandla den till intäktsskapande (utan medlemsavgifter)? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske kan du få lite tips från sporthoj.com, sveriges största mc-forum skulle jag tro.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag tog över Skodaklubben.com för några år sedan och driver nu sajten lite på fritiden...
Håller med om att det är svårt att få det lönsamt, men jag har infört medlemsavgift (medlemmarna som tjatade om det faktiskt)... och medlemmarna får ta del av många bra erbjudanden från olika företag... Försök få tag i några eldsjälar på sidan som kan hjälpa dig med att lägga in mektips osv... de jobbar oftast gratis.... Ett bra exempel på en lyckad sida är ju www.autopower.se (fd. bmwpower.nu)... Dom drar in bra med stålar på sin hemsida nu genom reklambanners... Bannerplats kostar ca 2-3000kr/mån och dom har ca 10 st just nu.. sen så drar dom nog in en bra hacka på sin köp/sälj sida... /Jimmy Staff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har ej körkort så kan inget säga men du kan ju börja annonsera till folk (18+) som har körkort om du förstår :P.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|