FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilket skulle ni föredra i ett forum?
1. Banners eller AdSense - stör layout, men syns att det är reklam 2. Länkade ord. Dvs skriver någon in "..tänkte resa till.." så blir det "..tänkte resa till.." - passar in utan problem, "lurigare" reklam Skulle tro att 2 genererar mest klick, eller...? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om det är ett seriöst forum som tex webmasternetwork tex så skulle jag inte satsa
på Banners eller AdSense, utan försöka ha contextual ads istället tex högst upp eller på sidorna. Det jag också skulle satsa på är att bygga upp en relation till mina besökare genom att tex skicka ut ett email om intressanta saker som har skrivits, tips, tricks, tävlingar etc etc och däri försöka med lite backend sales. Försök undvika att ha en massa sälj banners eller annonser runt forumet,ser bara oproffsigt ut om du inte vet vad du gör. Det du vill är att först knyta kontakter och branda dig själv och först därefter rekomendera olika produkter som motsvarar besökarnas/forumets intresssen.. På det här sättet kan du bygg upp en relation med hundratals kanske tusentals personer och få stadiga kunder i flera år framåt. Ett tips är att testa och se,,, sätt upp banners och/eller adsenseads och kolla av besökarnas reaktioner ock köpvanor..Test Test Test... / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Iaf så tycker jag att AdSense fungerar utmärkt på samma sätt som thomas Webmasternetwork och AlltOmTv har gjort det. Jag har snott hans idé och det funkar finfint, och på några veckor är forumet betalt med 2000-3000 sidvisningar om dagen (kostade 85$ för vbulletin). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Snabbt, regga http://www.xn--reklamlnk-12a.se/och få gratisreklam från wn!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, adsense/adwords är en form av contextual ads, jag menade att man ska använda en annan form av contextual ads.
Adsense fungerar utmärkt, men det finns andra sätt att dra in betydligt mer pengar på än adsense. Många är bekväma, de sätter upp sin annons, trackar och testar inget och är glad om de drar in $0.10 - $0.20 per click.. Med lite jobb och ett annat sätt så går det att dra in betydligt mer om det nu är det som är målet.. Om du kan få upp ctr från några enstaka procent till 10 - 30% från dina forum ads och dra in över 500% (och ofta högre) mer/månad än nu från adsense, skulle det vara intressant? Javisst, adsense är suveränt, mycket bekvämt och sköter sig själv men det genererar inte så mycket cash. Det jag vill komma fram till är att även fast adsense är störst så är det inte det bästa sättet om du vill dra in lite pengar från din site, forum eller vad det nu må vara. Adsense fungerar bäst om du bygger 2000 innehållsrika sidor med high paying keywords i olika områden..och som du kan låta vara där ute år efter år för att dra in gratis trafik från SE's.. / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag "ger bort" gratis phpBB-forum på min sajt gratisforum.se I och med att användarna kan välja från ett antal olika utseenden på sitt forum (allt från mörkt till ljust) tänkte jag att länkade ord skulle vara ett mindre "intrång" i forumet än en fet banner som inte följer färgmässigt. Dessutom har jag chansen att välja själv vilka länkar som ska täckas av vilka ord. Å andra sidan är fördelen med AdSense att jag inte behöver lägga ner massor o massor av tid att följa upp reklamen...
Två hötappar - vilken ska man välja... //N!cklas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Flitig postare
|
"Å andra sidan är fördelen med AdSense att jag inte behöver lägga ner massor o massor av tid att följa upp reklamen..."
Precis.. man får tillbaka så mycket som man lägger ner.. :) / Tomas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Adsense är nog det bästa för forum, om du inte säljer annonserna själv.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör på AdSense tills vidare, då det täcker in alla tänkbara ämnen och ord som kan uppkomma. Visar det sig att utdelningen blir dålig får jag fundera om och återkomma med nya frågor i ämnet... ;-)
//N!cklas |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|