FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur ska jag göra för att legitimera mig när jag hämtar exempelvis ett paket som står i mitt företagsnamn?
Jag har använt mitt pass tidigare, men de som lämnat ut paketet har jag upplevt som väldigt osäkra när det inte står mitt namn på paketet. Det är en google-check som ska hämtas nu, och där räcker det kanske inte med bara pass. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska ha med dig ert registeringsbevis där det står att du har rätt att teckna företaget.
/Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
räcker med vanligt leg eller körkort och org.nr, de ringer då och kollar om du har rätt att hämta ut paketet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Du måste ha en fullmakt för att hämta paket på ditt företag om postutlämnaren följer postens regler.
Har hänt mig ibland att paket kommer till utlämningsställen för privatpersoner istället och då har det varit ett helvete att få ut paketet kan jag säga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Posten är lustiga. Du måste ha en fullmakt liggande på VARJE utlämningsställe där du kan tänkas besöka dem....
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
/Janne |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du ska kunna hämta ut ett paket i vilkens namn som helst om det inte är rekommenderat. Har du fått en avisering så är det ju bara att ta med den och hämta ut paketet.
Att ha med posten att göra när det gäller fullmakter kan driva vem som helst till vansinne. Personalens kunskaper i fullmakter ställer jag inte på någon högre stol. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu blev jag nyfiken, vad är det posten inte vet när det gäller regler för fullmakter?
Giltigheten på en fullmakt på Nordea är också 1 år. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skillnaden på Posten och t.ex Nordea är att andra företag lever i nuet och har datoriserat allt. Det innebär att när du öppnar ett bankkonto för ett företag, så ligger det en fullmakt i datorn. Sen kvittar det vilket bankkontor inom kedjan du går till, de ser alla fullmakten.
Posten istället, de har manuella papperslapper liggande på varje postkontor. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|