FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Men jag vill att det ska finnas möjlighet för användaren att komma ihåg valt språk med hjälp av en kryssruta (eller något liknande).
Jag antar att detta görs med hjälp av cookies men jag har begränsad kunskap kring detta. Är det någon som har något förslag eller exempel som jag kan titta på ? /Mvh Karl http://www.pid.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
-Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag skulle gärna vilja slippa php och asp utan köra detta i den index.html som jag använder idag om det går...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() -Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Vad jag kan se på nedanstående länk, så lär Omid ut hur man hanterar kakor med Javascript. Eller du säger att en av sveriges populäraste sidor ger felaktig information (Skulle iofs inte vara första gången en populär sida gör det). http://www.javascript.nu/kakor.shtml |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja nu börjar det likna något.
Javascript var vad jag hade tänkt mej men jag viste inte om det gick att lösa med hjälp av detta. Gick igenom den rekomenderade sidan men hittade inget om att sidval. Några ytterligare förslag ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Är det ingen som har en lösning på detta ?
Det måste ju vara någon som fixat detta redan och det kan ju inte vara allt för svårt. Vi flög ju till månen med den totala datakapaciteten av en modern MINIRÄKNARE så borde väl någon ha en snygg lösning på detta i tex JavaScript ? /Mvh Bara jag |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kan ni sluta fråga efter "färdiga" script eller? Förfan.... #@! Säger du "men väggar har du ju byggt så många gånger innan" till en snickare också?
Gör det själv enligt de länkar som har postats i den här tråden, köp en bok. Eller betala nån för det. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|