FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
hej,
har en kund som jag gjorde ett script till för ett tag sedan. Idag får jag ett mail där kunden har problem att köra scriptet. Det som blir fel är //Hämtar hem fil från grossist $lagerstatus = file('ftp://login:lö[email protected]/lager...;,'rb') or die("Kunde inte hämta fil lager_se.txt, problem med anslutning till grossist. Var god försök senare."); Felet jag får är Warning: file(ftp://[email protected]/lagerstatus/lager_se.txt): failed to open stream: FTP server reports 220 dmz01 Microsoft FTP Service (Version 4.0). in /home/userA/a0176200/public_html/tdjdata.se/uppdatera/uppdatera_lagerstatus.php on line 25 Kunde inte hämta fil lager_se.txt, problem med anslutning till grossist. Var god försök senare. Väldigt tacksam för svar, detta har alltså funkat utan problem tidigare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tänkte att jag skulle rapportera hur det har gått i ärendet.
Grossisten hade uppdaterat en brandvägg i FTP-servern och detta ledde till att php's sätt att hämta filer inte fungerade, det fastnade i brandväggen av någon anledning. Problemet löstes genom att använda CURL för att hämta filerna. Det fungerade mycket bra, det verkar ha en bättre hantering av FTP-protokollet. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|