Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Behöver inspiration

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-04-05, 02:50 #1
viper viper är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2003
Flitig postare

Hejsvejs i lingonskogen! :P

Jag är ute efter lite inspiration till min webbshopp (Här är sidan) jag vill få en stilren design med matchande färger och den ska vara lätt navigerad är det någon som kan ge mig lite inspiration kanske finns det någon bra sida för sånt här? :huh:

Tjoflöjt
viper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-05, 03:33 #2
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Min personliga åsikt:

Fimpa loggan i toppen, dra ner nån storlek i fontsize på dina "boxar", släng in grafik på sidan (kan vara små pixlade ikoner etc, kanske nån doll?). Kanske använda "sevenet7"-fonten (TTF) till nåt schysst.

Fixa även era felstavningar på sidan som är er (quote)"fungerande webshop"...

Rent spontant... med som sagt, just min personliga åsikt

Mvh, Tobias
Oläst 2003-04-05, 04:06 #3
Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Jacob Jacob är inte uppkopplad
VIP

Jag reagerade direkt på hur stor loggan är. På tok för stor enligt mig, den gör ju ingen "nytta".

Toppen på boxarna är 1 pixel för stor. Sticker ut på högerkanten.

Drop down-menyn under "Din kundvagn" syns inte till fullo (fast det vet du troligen).

Rent allmänt är den annars helt okej.
Jacob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-05, 07:37 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Du har även ett javascript-fel på http://www.svenskmod.com/meny_nere.html rad 9, samt vid produktval. Försök följa DOM och gör sedan eventuella extra-funktioner för browserkompatibilitet.

Håller med om att logon är för stor, men framförallt ser den ut att vara utdragen horisontellt och blir därmed svårläst.

Försök förfina hela toppen med en ny mindre logo, samt runda av det stora blåa på ett finare sätt, eller helt enkelt ta bort det.

Skulle även föreslå att du i rutorna för produktmeny, kundvagn, epost-lista etc använder samma färg till ramen som du har upptill. Vill du inte göra det skulle jag ändå föreslå att du tar bort border-top på den undre cellen/raden.

Kanske är det inte heller så lyckat att försöka länka kassan till ditt eget lokala skrivbord? :blink:
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-04-05, 16:18 #5
Flitig postare

Flitig postare

Att vissa saker är länka till mitt lokala skrivbord är bara för att alla saker inte är helt färdig skrivena och finns inte så igentligen kan jag ta bort länkarna helt

Jag har själv funderat på att ta bort bannern högst upp då jag också tycker den är mindre atraktiv. Stavningen ska jag också se över men man blir ju ord blind för sinna egena stavfel oftast

Ska troligen göra en ny sida helt från grunden eller något liknande men kommer inte på något bra färg thema (det jobbigaste som finns)

Tack för all respons
Oläst 2003-04-06, 16:38 #6
Flitig postare

Flitig postare

Tjenare!

Jag och en kompis har nu jobbat fram en ny design så ni kan väll säga vad ny tycker om sidan som den ser ut nu istället

Här är sidan!

Själv är jag väldigt nöjd med utseendet. Som ni kanske ser finns menyn på båda sidor det är bara för att fylla ut själva sidan som den är nu, den kommer fyllas på med mer material och annat fint innehåll.

Om den inte ser bra ut i vissa upplösningar så är det för att min dator är lite skum idag och inte ville ändra upplösning så jag kan inte kolla hur det ser ut beroende på det ska göra det senare idag
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017