FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
För att kunna bli medlem på SWEgamers i nuläget måste man bekräfta sin mail genom det mail man får till den registrerade mailen. Jag har märkt att ibland händer det att en medlem blir medlem två gånger, som om att den första gången skriver in fel mail (med flit antagligen) och sedan får regga sig igen med sin riktiga mailadress.
Jag undrar därför, är det verkligen så bra att man måste bekräfta mail vid registrering, förlorar jag medlemmar som egentligen skulle reggat sig fast som inte vill ange sin riktiga mail? Någon som har liknande problem? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Nä jag tror det är bra du får inga skräp medlemar då hehe annars kan bots regga (om du inte har random key vid registrering) och skriva o göra reklam på forumet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
|
Låt dom börja med att skriva in sin e-mail adress, för att få en URL somleder till en sida där man registrerar sig, så blir det väldigt uppenbart att det inte går att fuska med mailen, plus att det inte går att registrera falska användare.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Äger man EN domän så har du tillgång till ett nästan oändligt antal domäner. Iom detta så kan du registrera det så många gånger du vill. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
---- Men det är heller ingen bra lösning. ISDN, Modem & proxys så kommer du förbi det otroligt lätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Men om vi skall återknyta till problemet som spindel hade från början, så var det ju att medlemmarna skrev en falsk e-postadress när dom registrerade sig, och på så sätt blev deras användarnamn upptaget av en spök-användare som aldrig kunde bekräftas.
Det problemet tycker jag att min lösning tar hand om bra. Även om den kanske inte är det bästa skyddet mot falska registreringar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Men man kan också göra följande: Från det tidpunkt dom registrerade sig så har dom 24h på sig att bekräfta kontot annars tas det bort. Då blir användarnamnet också ledigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Bra :)
då har vi löst problemet, eller vad säger du Spindel? |
|||