FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Ni kan se min sida på www.resor.com , pröva sök i bokningsmotorn där så ni får en liten överblick.
Det är såhär jag ska inskaffa en "modul" till bokningsmotorn, denna modul är rätt enkel. Vad den gör är att den visar t.ex. en bild på spanien och visar t.ex. ALTERNATIVA flygplatser. Så om ni ska t.ex. boka en biljett till barcelona och det är fullt / finns bara dyra priser kvar då kan det finnas alternativa flygplatser nära madrid som det finns plats till och som är mycket billigare. Rätt bra faktiskt, vi blir först med att lansera detta. Dock finns ett problem - hur skall man på ett smart sätt presentera detta under bokningsprocessen på sajten? Tänk nu att medelkunden som jobbar inom den offentliga sektorn inte är lika kunnig som er då det gäller internet. Så jag vill inte höra något som beskrivs som en jäkla consol eller dylikt ![]() Ska va lätt. Men hur?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Var bara snabbt inne på Er site som jag inte vet om den är klar eller ej men lite av texterna är lite luddiga..Tittade endast på förstasidan i 'betala och ändra' rutan: 'Se din bokning. Du kan ändra, betala eller avboka. Fyll i din e-postadress så skickas automatiskt information till dig.' Lite konstig svenska tycker jag..Sedan så anser jag att det är lite dumt att ha kontokortsloggor i ett fält där folk ska fylla i någonting (om de inte ska betala då förstås ![]() Samma med 'nyhetsbrev'-rutan: 'Vill du få alla nya billiga erbjudanden? Gå med i vårt nyhetsbrev idag och spara en massa pengar!'..Låter väl lite konstigt eller? Men men, det är bara mina tankar...Och inte det Ni frågade om, men jag hoppas att Ni inte misstycker mina kommentarer :blink: Annars en stilren och klar sida!! Mvh - Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
För att svara på ursprungsfrågan med ett förslag på var du skulle kunna presentera alternativa flygplater så faller det för mig mest naturligt att göra tabellen "Bra priser på andra datum" hälften så bred och presentera dom till höger om dessa förslagen.
Eventuellt göra tabellerna typ 20% bredare på "svars-sidan" Hängde du med vad jag menade? // Mats |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Samtidigt visa HUR de kan betala. Det är mycket text som skall in på liten yta, så det är bara försöka snåla på varje tecken :-) Fungerar för de andra så jag kör på samma sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Citat:
![]() Sedan ska sägas att jag (eftersom jag inte är 100% säker på min svenska) kanske är lite bortskämd eftersom jag har några vänner som är copywriters..Och de kan verkligen korta ner allt hur enkelt som helst.. ![]() Ha det bra! Mvh - Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||
|
|||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Citat:
Citat:
Så jag tror det är bäst att satsa sin tid på annat som att försöka sälja istället för att oroa sig över 4-5 ord. Det fungerar för de andra aktörerna och lär fungera för mig. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
här kommer jag, vilsen liten själ och letar.... :)
jag är väligt intresserad av dina betalningsmetoder och antar de fungerar bra. Men finns det nackdelar och vad är det för eventuella extrakostander för den tjänsten? väldigt tacksam för svar då jag också håller på med resor |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Liksom många andra resesiter så finns det ett problem (enligt mig). En resenär tänker antagligen på 2 olika sätt:
1) jag vet VAR jag ska åka, men exakt datum spelar ingen större roll. 2) Jag vet NÄR jag ska åka (för att chefen ger mig bara ledigt vecka x), men resmål kan variera. Problemet är när jag, som brukar tänka som alt. 1 ovan ska försöka hitta en resa och får svaret "Tyvär går det inga resor/flyg detta datum, försök med annat datum"... jaha? Skulle kolla upp en resa till karibien en gång och fick ovanstående problem nästan oavsett vilket datum jag valde. MYCKET irriterande att jag MÅSTE veta exakt när jag ska åka och testa detta, datum för datum. Nu visade det sig att det gick inga charters till detta resmål under detta halvår (såsongsbetonat resmål). Fy fan vad trött jag blev. En "Hitta närmaste lediga flight tid x dagar bakåt samt x dagar framåt" borde vara standard på alla siter. Min sökning jag refererade till ovan gällde f.ö ett större svenskt charterbolag. Men de har alla samma "tänk" på sina siter... =( Jag föreslår att en besökare får välja vilken typ av sökning han vill göra, enligt de metoder man anger ovan. För er site kan givetvis det också vara av intresse med alternativa flygplatser då ni erbjuder just flights, inte charter (med fasta flygplatser med i priset) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Shit, här går man och kommenterar en gammal tråd! Nåja, det bjuder jag på...
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|