FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ett style-problem jag inte har någon direkt lösning på, men jag har sett tekniken tidgare.
Jag vill att när man klickar på en länk på min sida, "Show banner code" skall en ruta öppnas i den befintliga sidan, en lager-ruta, dvs en ruta som lägger sig över den befintliga sidan. Denna ruta skall innehålla en viss kod. Nån som förstår mig, och vet hur man går tillväga? Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Exempel:
<head> <script langauge="Javascript"> function hidelayer(layername) { if (document.layers) document.layers[layername].visibility = "hide"; else if (document.all) document.all[layername].style.visibility = "hidden"; else if (document.getElementById) document.getElementById(layername).style.visibilit y = "hidden"; } function showlayer(layername) { if (document.layers) document.layers[layername].visibility = "show"; else if (document.all) document.all[layername].style.visibility = "visible"; else if (document.getElementById) document.getElementById(layername).style.visibilit y = "visible"; } </script> </head> <body> <div id="lager" style="visibility: hidden">Lager</div> Visa lager </body> EDIT: Lagrets position kan bestämmas om du lägger till "position: absolute; top xx; left: xx" i style Om du vill se hur man kan kombinera lager, iframes och annat ta en titt på min sida quiz.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|