FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett gigantiskt problem. Enda sedan google gjorde sin twist den 12:e? December så har jag legat runt 15:e plats med min pokersidan.se, när man söker på "poker" på svenska. Jag har gjort allt för att komma högre upp men ingenting fungerar. Sidor som poker.just.nu ligger före mig och de har inte en enda inlänk och ingen sida att tala om heller.
Vad fan är fel??? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
(Spekulationer och vilda gissningar) Kan det vara så att Google tycker att du använder ordet poker FÖR ofta? Samma ord i titeln två gånger och 18 gånger i resten av texten på förstasidan. Att du har samma meny på sidan två gånger ger absolut inga bonuspoäng. Du har verkligen inte valt ett lätt ord att försöka positionera dig med i alla fall.
![]() Jag skulle försöka göra sidan mer semantiskt korrekt om jag drev den. Dvs. se till att ha en h1'a med ordet poker i som "logo", använda listor för sajtnavigeringen och skapa "snyggare" och mer lättcrawlade länkar med mod_rewrite eller ett php-script som fejkad katalog. Särskilt det sista har hjälpt mig att få fler besökare via google, från knappt hundra om dagen till långt in på fyrsiffrigt område. Att bygga om pokerrecensioner.php och pokerartiklar.php till /recensioner/(boktitel1|boktitel2) respektive /artiklar/(historia|utveckling) eller någonting liknande så gott som garanterar att sidan blir mer omtyckt av alla crawlers. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Thomas
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Runt ett år och jag har legat trea innan så det beror nog inte på det...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är själv rätt förbryllad över hur google fungerar. Om jag t ex söker på mitt eget namn, så har det under ca ett års tid dykt upp en PDF-fil med lista på personer som är anmälda till linjär algebra eller liknande (på första plats t ex). Däremot finns bara min egen hemsida med någon gång då och då. Just nu fanns jag visst inte med alls. (min personliga hemsida alltså -- kanske gillar google inte den pga detta?). MSNbot däremot verkar gilla mig. Nu är jag inte någon större expert på SEO, och min hemsida är nog inte optimerad, men jag tycker ändå det är lite förvånande att google tar med en PDF-namnlista på förstaplats (eller däromkring).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Eftersom google rankar sidor med sitt prisbelönta pagerankingsystem så kommer högskolans sida att ligga högre än din personliga sida.
Om din sida är länkat FRÅN en tungviktare (säg CNN) så kommer din sida däremot att få ett högre ranking. Hela googles databas är egentligen enbart en enda stor markovmatris där rankingen bestäms månadsvis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Det har ju bättrat sig nu (i sökningar på svenska sidor) men det finns ett fatalt fel kvar om det skall vara optimalt.
Skicka ett PM till mej skall jag tipsa. Thomas
![]() |
Svara |
|
|